دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 مهر 1397 - 15:18

مبارزه با افزایش قیمت کتاب‌های درسی در آمریکا

دانشجویان کالیفرنیا لایحه‌ای برای انتشارات کتب درسی نوشته‌اند تا از افزایش قیمت آنها جلوگیری شود.
کد خبر : 317699
0af97024085b2aa473e985cdf4b0e5ae.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اجوکیشن دایو، دانشجویان دانشگاه پلی‌تکنیک ایالت کالیفرنیا خواستار شفافیت بیشتری در زمینه به‌روزرسانی‌های جدید کتاب‌های درسی شده‌ بودند و حالا پیش‌نویس لایحه آنها تبدیل به قانون جدید شده است که پایان موفقیت‌آمیزی برای پروژه کلاس علوم سیاسی این دانشگاه نیز محسوب می‌شود. براساس این قانون، ناشران کتب درسی باید از روشی جدید برای اعلام تغییرات بین نسخه‌ها استفاده کنند.


در یکی از کلاس‌های علوم سیاسی دانشگاه ایالتی کالیفرنیا از دانشجویان خواسته شد تا لایحه‌ای بنویسند که به ساکنان این ایالت کمک کند؛ اما هزینه‌ای برای دولت در برنداشته باشد. طبق قانون جدید، ناشران موظف هستند تغییرات ایجادشده بین نسخه‌های کتاب را در وب‌سایت خود به‌اشتراک بگذارند. قیمت بالای کتاب‌های درسی، ویرایش‌های مکرر و تغییرات نامعلوم آنها باعث شد که ناشران کتاب در تمرکز اصلی این پروژه قرار بگیرند.


ناشران ادعا می‌کنند که تغییرات ایجادشده در نسخه‌های کتاب را همواره در دسترس قرار می‌داده‌اند، برخی از آنها نیز می‌گویند سیاست‌های خود را بازبینی می‌کنند تا مطمئن شوند که تغییرات جدید کتاب‌ها در دسترس مشتریان قرار می‌گیرد. وقتی بحث از هزینه‌های تحصیلی کالج‌ها و دانشگاه‌ها می‌شود اولین نکته‌ای که به ذهن هر کسی خطور می‌کند شهریه‌های بالای آن است؛ اما بسیاری از دانشجویان برای تأمین هزینه‌های کتاب درسی نیز با مشکل روبه‌رو هستند.


براساس تجزیه‌وتحلیل‌های اخیر، دانشجویان هزار و 200 دلار در سال برای کتاب و نوشت‌افزار هزینه می‌کنند. قیمت یک کتاب درسی در سال تحصیلی 08-2007 به‌طور متوسط 57 دلار بوده؛ اما در سال تحصیلی 16-2015 به 80 دلار رسیده، همچنین قیمت کتاب دست دوم نیز حدود 50 دلار است.


انتهای پیام/4021/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته