دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس سازمان نصر:

زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در حوزه سخت‌افزاری نیازمند به روزرسانی هستند

زیرساخت‌های فناوری اطلاعات در حوزه سخت‌افزاری نیازمند به روزرسانی هستند
حسین اسلامی گفت: در حوزه سخت‌افزار برای تولید نیازمند واردات به موقع هستیم تا بتوانیم زیرساخت‌های فناوری اطلاعات کشور را به‌روزرسانی کنیم.
کد خبر : 854459

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین اسلامی، رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای در آیین افتتاحیه نمایشگاه الکامپ ۲۰۲۳ گفت: امروز خرسند هستیم که بعد از چند سال از همه گیری ویروس کرونا بیست‌وششمین رویداد بزرگ الکامپ را افتتاح می‌کنیم. این نمایشگاه متعلق است به همه کسانی که در آن حضور پیدا می‌کنند.

وی در ادامه افزود: شعار امسال ما آینده بهتر برای اقتصاد دیجیتال است. فرق بیست‌وششمین دوره با دوره‌های گذشته این است که امسال بعد سختی‌های اقتصادی این نمایشگاه را با بیش از ۴۸۰ شرکت کننده برگزار می‌کنیم. برگزاری رویدادهایی برای دانش‌آموزان امسال افتخارآفرین است. این دانش‌آموزان از استان‌های مختلف کشور در این نمایشگاه آمدند. دانش‌آموزان که آینده سازان کشور هستند در کنار استارتاپ‌ها  فعالیت می‌کنند.

اسلامی اظهار کرد: امسال تمرکز بر محتوا بوده است. در فضای دیجیتال نیاز داریم همه سازمان‌ها گرد هم جمع شوند. ما از جامعه شناسان هم در این نمایشگاه دعوت کردیم تا در محتوا کنار ما باشند و به زبان عموم این نمایشگاه را به  تصویر بکشند.

رئیس سازمان نصر بیان کرد: شرایط برگزاری نمایشگاه امسال با ۴ سال گذشته متفاوت است، حضور استارتاپ‌ها بیشتر بوده است. در این نمایشگاه ۷۰ مهمان از ۱۰ کشور مختلف داریم.

وی عنوان کرد: برای آینده بهتر اقتصاد دیجیتال باید انتظارات را بگوییم‌. در حوزه سخت‌افزار برای تولید نیازمند واردات به موقع هستیم و زیرساخت‌های فناوری اطلاعات ما نیاز به به‌روزرسانی دارند. در حال حاضر نیازمندیم که در حوزه واردات در خصوص زیرساخت‌ها همکاری بیشتری انجام شود. مقاومت‌ها در وزارت صمت و بانک مرکزی مانع از رسیدن به زیرساخت‌ها می‌شود.

اسلامی در ادامه افزود: در حوزه نرم‌افزار هم همین موضوع را شاهد هستیم. وقتی از نرم‌افزار دفاع می‌کنیم باید دارایی‌ها در صورت‌های مالی درج شده و بانک‌ها به آن استناد کنند‌. در این صورت می‌توانیم موقع از رقتن سرمای‌های انسانی جلوگیری کنیم.

وی بیان کرد: در فضای خدمات هم تنظیم‌گری نیاز داریم. ما باید تنها با یک مجموعه به عنوان تنظیم‌گر همکاری داشته باشیم و با یک دولت و حاکمیت هم‌راستا شویم. 

رئیس سازمان نصر خاطرنشان کرد: امید است در روزهای آتی بتوانیم در مقام عمل هم شاهد خروجی‌هایی از این نمایشگاه باشیم. این رویداد برای آینده بهتر اقتصاد دیجیتال برگزار می‌شود، باید بعد از آن احساس کنیم که یک قدم به جلو پیش رفته‌ایم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته