دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1403 - 15:17
آنا گزارش می‌دهد؛

اهتزاز پرچم مهر رضا(ع) در دانشگاه‌ها/ روز دختران با دهه کرامت گره خورد+ عکس و فیلم

اهتزاز پرچم مهر رضا(ع) در دانشگاه‌ها  روز دختران با دهه کرامت گره خورد+ عکس و فیلم
خادمان رضوی در قالب کاروان «زیر سایه خورشید» با حمل پرچم متبرک امام رضا علیه‌السلام و سرزدن به دانشگاه‌ها، فضای معنوی حرم مطهر رضوی را در محیط علمی گستردند.
کد خبر : 911798

خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ خادمان امام رضا علیه‌السلام با پرچم متبرک بارگاه ملکوتی در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی حضور یافتند و فضای دانشگاه‌ها به شمیم خوش ایمان عطرآگین شد.

کاروان «زیر سایه خورشید» در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی حضور یافتند و استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگا‌ه‌ها استقبال بسیار گرمی از این کاروان داشتند و چه دلها که شکست با مشاهده پرچم متبرک امام رضا علیه‌السلام.

دهه کرامت فرصت مناسبی برای واحدهای دانشگاهی بود تا به برکت این دهه متبرک پرچم ضامن آهو شوند و زیرلب زمزمه‌ای با آقا داشته باشند و محیط علمی و فرهنگی با پرچم متبرک امام هشتم شعیان آغشته شود.

صلّی‌الله علیک یا علی بن مـوسی‌الرضا(ع)

آیین استقبال از خادمین بارگاه ملکوتی امام رضا علیه‌السلام و پرچم گردانی به مناسبت دهه کرامت در مزار شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد.

پرچم‌گردانی در دانشگاه آزاد میناب

به مناسبت دهه کرامت، جشن گرامیداشت دهه کرامت با حضور باشکوه دانشجویان، استادان و اعضای هیئت رئیسه دانشگاه‌های شهرستان میناب برگزار شد.

این مراسم با حضور کاروان «زیر سایه خورشید» که محمد رادمهر معاون استانداری و فرماندار ویژه شهرستان میناب آن را همراهی می‌کرد، برگزار شد و از خدام آستان قدس رضوی همراه با پرچم متبرک به بارگاه ملکوتی امام رضا علیه‌السلام در سالن آمفی تئاتر دانشکده فنی و حرفه‌ای آیت‌الله خامنه‌ای استقبال شد.

این مراسم با برنامه‌های متنوع شاد و‌ معنوی همراه بود و در پایان از دانشجویان منتخب و برتر فرهنگی تجلیل شد.

دانشگاه آزاد کهنوج میزبان پرچم امام رضا(ع)

خادمان آستان قدس رضوی با پرچم متبرک حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج حضور یافتند.

همزمان با دهه کرامت و در آستانه ولادت باسعادت حضرت امام رضا علیه‌السلام، خادمین آستان قدس رضوی با پرچم منور بارگاه ملکوتی امام رضا علیه‌السلام با ورود به دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج، فضایی آکنده از شمیم معطر هشتمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت ایجاد کردند.

ورود پرچم متبرک گنبد حرم مطهر حضرت امام رضا علیه‌السلام در نمازخانه خوابگاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج فضایی سرشار از عطر رضوی در دانشگاه ایجاد شد.

در این برنامه معنوی که با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کهنوج، معاونان، اعضای هیئت علمی، دانشجویان و کارکنان برگزار شد، مشتاقان امام رئوف با استقبال از خادمان حرم رضوی با زمزمه صلوات خاصه حضرت علی ابن موسی الرضا علیه‌السلام و مدیحه‌سرایی به امام هشتم شیعیان ابراز ارادت کردند.

شاخصه‌های مهم سبک زندگی اسلامی

مراسم جشن دهه کرامت با همت معاونت فرهنگی، کانون فرهنگی دانشجویی قرآن و سبک زندگی و بسیج دانشجویی با حضور استادان و دانشجویان، مسئولان و فعالان قرآنی و پژوهشی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین برگزار شد.

اهتزاز پرچم مهر رضا(ع) در دانشگاه‌ها/ شمیم عطر رضوی در شهرها پیچید

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد اسفراین در این مراسم دهه کرامت را فرصتی مناسب برای بیان شأن و منزلت و سبک زندگی امام رضا علیه‌السلام و حضرت معصومه سلام‌الله علیها به‌عنوان اسوه‌های اخلاق و اخلاص دانست.

ابوالفضل فرزی بیان کرد: یکی از شاخصه‌های سبک زندگی اسلامی، هماهنگی شادی و حزن، با شادی و حزن اهل بیت علیهم‌السلام است و برگزاری این جشن در این ایام، در راستای این امر بوده و استادان و دانشجویان این واحد مشمول عنایت این دو وجود مطهر واقع می‌شوند.

اهتزاز پرچم مهر رضا(ع) در دانشگاه‌ها/ شمیم عطر رضوی در شهرها پیچید

در پایان این مراسم، با برنامه‌های متنوع از جمله مولودی‌خوانی، شادی، نمایش و اجرای موسیقی مقامی خراسان و تجلیل از ورزشکاران افتخارآفرین، فعالان قرآنی (دانشجو و کارمند)، تقدیر از فعالان پژوهشی به‌خصوص از عوامل مجله پیشرفت‌های مالی و سرمایه‌گذاری (دکتر میثم دعایی)، با تقدیم لوح و هدایا به پایان رسید.

دانشجویان نسل امروز سازندگان فرهنگ آینده

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام‌الله علیها جشن بزرگ روز دختر با حضور دانشجویان دختر در آمفی تئاتر فنی و مهندسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس برگزار شد.

فعال فضای مجازی در این نشست با محوریت انتخاب‌ سطحی و عمیق در زندگی و ازدواج و انتخاب همسر مطالبی را ارائه کرد.

حسین مختاری عنوان کرد: ترویج فرهنگ دینی ـ اسلامی و پیروی از سنت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم بهترین نوع خدمت به جامعه است و این خدمت در ادامه مسیر انبیاء قرار دارد که به خدمتگزاران حوزه فرهنگ سپرده شده است و دانشجویان نسل امروز سازندگان فرهنگ آینده هستند.

صغری باباپور مسئول امور بانوان و خانواده  دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرقدس هم درباره جایگاه والای دختران و زنان در جامعه اسلامی مطالبی را بیان کرد.

فضای پرشور و هیجان جشن با برگزاری مسابقه و اجرای مداحی خانم بهزادی به اوج خود رسید و در نهایت با برش کیک و اهدای هدایا به دانشجویان دختر جشن به پایان رسید.

این جشن با مسئولیت مسئول امور بانوان و خانواده سرکار خانم دکتر باباپور و زحمت‌های بخش خواهران بسیج دانشجویی و تشکل دانشجویی زهرا محمدی و مبینا سادات حسینی برگزار شد.

برگزاری جشن روز دختر در دانشگاه آزاد بروجرد

جشن دورهمی خانوادگی کارکنان (رسمی و شرکتی) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد همزمان با ولادت امام رضا علیه‌السلام، دهه کرامت و هفته ملی جمعیت برگزار شد.

اهتزاز پرچم مهر رضا(ع) در دانشگاه‌ها/ روز دختران با دهه کرامت گره خورد+ عکس و فیلم

اهتزاز پرچم مهر رضا(ع) در دانشگاه‌ها/ روز دختران با دهه کرامت گره خورد+ عکس و فیلم

 

محمدرضا معظمی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد بروجرد در این مراسم این دانشگاه را مجموعه‌ای نمونه و کارآمد در میان سازمان‌ها و ادارات عنوان کرد.

اهتزاز پرچم مهر رضا(ع) در دانشگاه‌ها/ روز دختران با دهه کرامت گره خورد+ عکس و فیلم

این مراسم شامل برنامه‌های متنوعی ازجمله سخنرانی، تئاتر، مولودی‌خوانی، پخش نماهنگ، شعرخوانی، اهدای هدیه به کودکان و... بود.

تبرک پرچم امام رضا(ع) در گلزار شهدا با طعم شعر رضوی

پرچم امام رضا(ع) همراه با برگزاری شعر رضوی در گلزار شهدای دانشگاه آزاد بندرعباس با استقبال دانشجویان و دانشگاهیان مواجه شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آیین استقبال از خادمان حرم مطهر امام علی بن موسی الرضا علیه‌السلام با غبارروبی از گلزار شهدا آغاز و با پرچم‌گردانی به مناسبت دهه کرامت ادامه و برگزاری شب شعر رضوی پایان یافت.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در این آیین گفت: حضور خادمان آستان قدس رضوی و امام هشتم شیعیان علیه‌السلام و مراسم پرچم‌گردانی حرم مطهر امام رضا علیه‌السلام با استقبال دانشگاهیان از این کاروان موجب ایجاد شور و شعف در بین دانشگاهیان شد.

حجت‌الاسلام اسماعیل پاک‌نژاد بیان کرد: به مناسبت میلاد امام هشتم شیعیان حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام و دهه کرامت خادمان آستان قدس قدس رضوی با پرچم متبرک آن حضرت در دانشگاه آزاد واحد بندرعباس حضور یافتند و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت مسیرشان را عطر افشان و گلباران کردند.

وی افزود: اشتیاق، دلدادگی و علاقه جوانان به ائمه اطهار علیهم‌السلام به‌خصوص امام هشتم زمینه استقبال دانشجویان و دانشگاهیان را در این گردهمایی فراهم ساخت و نشان داد که علاقه‌مندی و ارادت جوانان به دین اسلام و ائمه اطهار علیهم‌السلام ریشه در جان، دل و فرهنگ مردم دارد.

اهتزاز پرچم امام رضا(ع) در گلزار شهدا با طعم شعر رضوی

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان متذکر شد: اهتزاز پرچم مهر امام رضا علیه‌السلام و پرچم‌گردانی یکی از معنوی‌ترین آیین‌هایی است که عاشقان اهل بیت علیهم‌السلام در مکان‌هایی که دور از خراسان رضوی حتی دورافتاده‌ترین مناطق در اقصی نقاط ایران اسلامی است، برگزار می‌‌شود و عاشقان امامت و ولایت با ابراز ارادت و نجوای درونی خود را با این امام همام در میان می‌گذارند.

معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس هم یادآور شد: به میمنت دهه کرامت برنامه‌های متنوع و مختلفی به دلیل استقبال دانشجویان رقم خورده و امروز نیز این آیین معنوی با غبارروبی از گلزار شهدای گمنام دانشگاه و به اهتزاز درآمدن پرچم مهر امام رضا علیه‌السلام، امام رأفت و مهربانی آغاز می‌شود و سپس با اجرای برنامه‌های شیفتگان و مشتاقان اهل بیت علیهم‌السلام با تلاوت آیات قرآن کریم، مدیحه‌سرایی و ذکر صلوات ارادت و برگزاری شب شعر رضوی ادامه می‌یابد.

اهتزاز پرچم مهر رضا(ع) در دانشگاه‌ها/ روز دختران با دهه کرامت گره خورد+ عکس و فیلم

احسان محمدی‌نژاد افزود: کنار این مراسم معنوی متنوع، نمایشگاه ارائه محصولات فرهنگی و اهدای هدایای تبرکی توسط خادمین حرم مطهر با هدف انس و معرفت‌افزایی و ایجاد فضای روحانی این مجلس در کنار مراسم برپاست که حاضران می‌توانند از این نمایشگاه معنوی بازدید و خرید کنند.

در این مراسم دانشجویان و عاشقان ائمه اطهار علیهم‌السلام ضمن تبرک‌جویی از پرچم حرم مطهرامام رضا علیه‌السلام به شعرخوانی شاعران به‌نام هرمزگانی در وصف امام هشتم علی بن موسی ‌الرضا علیه‌السلام گوش دادند و همچنین گروه سرود «دختران ماه» با اجرای سرودی دل‌انگیز در وصف امام هشتم پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته