دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران خبرداد؛

افتتاح «خانه شهر» در محدوده میدان امام خمینی طی ۶ ماه آینده

افتتاح «خانه شهر» در محدوده میدان امام خمینی طی ۶ ماه آینده
معاون فنی عمرانی شهرداری تهران گفت: یکی از پروژه‌های مهم و مورد تاکید افتتاح خانه شهر در محدوده میدان امام خمینی است که ان‌شاءالله این پروژه طی ۶ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.
کد خبر : 911932

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، هادی حق‌بین معاون فنی عمرانی شهرداری تهران، در آیین بهره‌برداری از دسترسی جنوب به غرب بزرگراه شهید همت و بازگشایی فاز دوم تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید نواب ـ شهید تندگویان که در قالب یکصد و بیست و دومین پویش امید و افتخار صبح امروز برگزار شد، اظهار کرد: قطار خدمت مدیریت شهری شتاب گرفته و این مسیر قابل برگشت نیست و ریل‌گذاری خوبی در دوره آقای شعبانی در معاونت فنی عمرانی شده و در یک سال گذشته نیز این خدمات شتاب بیشتری گرفته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم در دوره کوتاه خدمت بتوانیم پروژه‌های بیشتری را در سطح شهر تهران‌ آماده و در اختیار شهروندان قرار بدهیم، ابراز داشت: کلان پروژه اصلاح تقاطع‌های شهری یکی از برنامه‌های مهم معاونت فنی عمرانی شهر تهران محسوب می‌شود به طوری که اغلب این پروژه‌ها در سنوات گذشته به خاطر معارضین متوقف شده بود که در این دوره اصلاح این تقاطع‌ها در دستور کار قرار گرفته و می‌تواند رضایت شهروندان را به همراه داشته باشد.

وی افزود: پروژه دسترسی جنوب به غرب بزرگراه شهید همت با توجه به موقعیت جغرافیایی خاصش، نقش فوق‌العاده‌ای را در کاهش بار ترافیکی در این محدوده خواهد داشت.

حق‌بین افزود: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده امسال یک میلیون و 500 هزار تن آسفالت در سطح معابر اصلی و فرعی و بزرگراهی در شهر تهران توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از پروژه‌های مهم و مورد تاکید افتتاح خانه شهر در محدوده میدان امام خمینی است که ان‌شاءالله این پروژه طی 6 ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین پروژه‌های متعددی در قالب احداث پارکینگ با همکاری معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در دستور کار است که ان‌شاءالله پارکینگ مینابی در منطقه 15 به‌زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران هم در این مراسم گفت: هفته گذشته سومین پروژه بازگشایی فاز دوم تقاطع غیرهمسطح بزرگراه شهید نواب - شهید تندگویان به بهره‌برداری رسید و در واقع اجرای فازبندی این پروژه مستلزم بهره‌برداری فازهای پیش ابتدایی است و انشاءالله فاز سوم این پروژه نیز آماده و به بهره‌برداری می‌رسد.

صداقتی در رابطه با سختی‌های اجرای پروژه دسترسی جنوب به غرب بزرگراه شهید همت گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی این پروژه، مشکلاتی در فرآیند احداث و تکمیل تقاطع وجود داشت که در همین زمینه جلساتی را با پلیس راهور داشتیم و در این بخش همکاری نزدیکی فی ما بین پلیس راهور و معاونت فنی عمرانی شهرداری تهران صورت گرفت.

وی با اعلام این خبر که امسال 25 پروژه تقاطع غیرهمسطح در شهر تهران احداث و به بهره‌برداری می‌رسد گفت: بنا داریم در ماه‌های آتی روند احداث و بهره‌برداری پروژه‌ها را سرعت ببخشیم و بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده خردادماه امسال دو پروژه دیگر در قالب پروژه‌های تقاطع‌های غیرهمسطح افتتاح می‌شوند.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران درباره هزینه احداث پروژه دسترسی جنوب به غرب بزرگراه شهید همت خاطر نشان کرد: بالغ بر 100 میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شده همچنین در کنار این پروژه، فضای سبز قابل توجهی (7 هزار متر مربع) تعبیه شده است و در واقع به میزان فضای سبز این نقطه افزوده شده است.

وی در ارتباط با آسفالت‌ریزی در معابر و بزرگراه‌های تهران گفت: هم اکنون بیست تیم در سطح بزرگراه‌های شهر تهران در مناطق مختلف در حال توزیع آسفالت هستند.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران افزود: بر اساس آمار در فروردین و اردیبهشت‌ماه امسال 250 هزار تن آسفالت در سطح معابر و بزرگراه‌های شهر تهران توزیع شده است و بنا داریم در 6 ماه ابتدایی سال 1403 با توجه به شرایط آب و هوایی میزان آسفالت‌ریزی را در سطح معابر گسترش بدهیم.

صداقتی در پایان گفت: احداث پروژه دسترسی جنوب به غرب بزرگراه شهید همت باعث کاهش تردد خودروها به میزان 6 الی 7 کیلومتر در مسیر بزرگراه چمران به همت غرب خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته