دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1403 - 15:56

رنگرز: خوشحالم که پای چرخه انتخابی ماندیم/ گرایی و اسماعیلی در مجارستان انتخابی خواهند داشت

رنگرز: خوشحالم که پای چرخه انتخابی ماندیم  گرایی و اسماعیلی در مجارستان انتخابی خواهند داشت
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی گفت: خوشحالم از این حیث که پای آن عهدی که از ابتدای امر گذاشیم، ایستادیم و چرخه انتخابی را برگزار کردیم.
کد خبر : 912045

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسن رنگرز که میهمان برنامه امروز دایره طلایی بود، درباره اردو‌های تیم ملی اظهار کرد: اولین اردوی آماده سازی تیم ملی کشتی فرنگی برای حضور در المپیک، در شرایط خوب، با حجم و شدت سنگین تمام شد، ممنونم از فدراسیون کشتی به سبب همه تدارکات و تمهیدات برای برگزاری اردوی تیم ملی، ۵ اردوی فشرده و یک پیپر تا ۱۵ مرداد در پیش داریم. در این مسیر هم گوشه چشمی به تیم ملی امید و هم ۴ وزن غیرالمپیکی خواهیم داشت که ماحصل حضور در دو تورنمنت ارمنستان در اوایل خرداد و مسابقات مجارستان در اواسط خرداد به عنوان تورنمنت رنکینگ‌دار تیم ما را کامل خواهد کرد.

وی درخصوص اوزانی که هنوز ملی‌پوش المپیک انتخاب نشده‌اند، تاکید کرد: خوشحالم از این حیث که پای آن عهدی که از ابتدای امر گذاشیم، ایستادیم و چرخه انتخابی را برگزار کردیم. طبق همان چرخه و منطبق با اختیاراتی که به ما می‌داد در مسیر تحقق عدالت، ملی‎پوشان را شناسایی کردیم. سه وزن ما در مجارستان که تورنمنت باکیفیتی هست، شناسایی می‌شوند. لیست ورودی اسامی را نگاه کردم، افراد شایسته‌ای در آن حضور دارند. ۶۰ روز پیش از المپیک زمان مناسبی برای شرکت در این تورنمنت است.

رنگرز درباره وزن ۶۰ کیلوگرم و دو کشتی‌گیری که به تورنمنت بوداپست اعزام می‌شوند، گفت: مهدی محسن‌نژاد در یک سال و نیم گذشته روند رو به رشد و تثبیت شده‌ای را طی کرد. اوج عملکردش را در قهرمانی جهان شاهد بودیم، با اینکه ۷ دور کشتی گرفت و به پنجمی بسنده کرد، ولی کسب سهمیه کرد. در اوج شایستگی دو مبارزه‌ای را که باخت، تمام کرد. روند مطلوبی داشته ولی در جام وهبی‌امره دور از انتظار ظاهر شد. امیررضا ده‌بزرگی کشتی‌گیر جوان و باآتیه ما به قهرمانی آسیا رفت و در چرخه بود اگر قهرمان آسیا شود، برای المپیک علیرغم کسب سهمیه محسن‌نژاد، او به المپیک می‌رود، اما چون به طلا نرسید، در تورنمنت مجارستان هر دو شرکت خواهند کرد و هرکدام طلا بگیرد، ملی‌پوش می‌شود. اگر نقره و برنز به دست آورند و درنهایت به یک کشتی‌گیر واحد ببازند و یا هر دو مدال نگیرند، یک رقابت انتخابی در همان روز با حضور داوران خارجی با هماهنگی برگزار می‌شود. یک تک کشتی تعیین‌کننده ملی‌پوش خواهد شد، چون ده‌بزرگی در جام وهبی‌امره، برنده محسن‌نژاد را شکست داد.

سرمربی تیم ملی فرنگی درباره وزن ۶۷ کیلوگرم تصریح کرد: تلاش ما این بود که ضمن حفظ سرمایه‌های فنی‌مان، چون محمدرضا گرایی که کشتی‌گیر شایسته‌ای است، فضا را برای رقابت عادلانه و عرض اندام سایر مدعیان ما فراهم کند. ده‌بزرگی و اسماعیلی ۲۱ ساله هستند و این یک چشم‌انداز روشن برای کشتی ماست. یکی از مسائل گرایی، کاهش وزن اوست، او در بلغارستان در ۷۲ کیلوگرم کشتی گرفت. به واسطه چهار نشان ارزشمندی که او قبلا کسب کرده، گفتیم اگر جوانی قرار است با او مصاف کند، باید از فیلتر‌هایی عبور کند که اسماعیلی، در جام وهبی‌امره جواد رضایی را برد و قهرمان شد. در ادامه در آسیایی هم با شایستگی قهرمان شد و طبق چرخه، مرحله نهایی انتخابی تیم ملی بین گرایی و اسماعیلی در مجارستان برگزار می‌شود. چند سناریو دیده شده و مکتوب شده که سایت فدراسیون آن را منتشر خواهد کرد. اگر در طول رقابت دو کشتی‌گیر طلا نگیرند، همان روز، رقابت‌های انتخابی رودررو تعیین تکلیف می‌کند.

وی ادامه داد: قاعده نزدیک به عدالت ما که در مورد ساروی و میرزازاده هم لحاظ شده، این است که گرایی در مصاف رودررو باید یک بار و سعید اسماعیلی دو بار پیروز میدان شود. اگر در مصاف اول گرایی ببرد، ملی‌پوش المپیک خواهد شد و اگر اسماعیلی ببرد و بتواند مدال بگیرد، سعید انتخاب می‌شود. اگر اسماعیلی قهرمان شده و گرایی سوم شود، یک رقابت دیگر بین آنها برگزار می‌شود. اگر اسماعیلی به مدال برسد و گرایی حذف شود، اسماعیلی انتخاب خواهد شد، اما اگر اسماعیلی به مدال نرسد، قطعا باید مسابقه بدهند.

دارنده دو نشان طلا و برنز جهان، همچنین درباره انتخاب ملی‌پوش وزن ۷۷ کیلوگرم عنوان کرد: باتوجه به تعلیق محمدعلی گرایی، همه سرمایه‌های‌مان را روانه جام وهبی‌امره کردیم. مختاری در این رقابت‌ها کاویانی‌نژاد را برد، اما محروم شد. کاویانی‌نژاد بر عبدی و اسکو پیروز شد و قهرمان این رقابت‌ها شد و در ادامه کسب سهمیه کرد. در مسیر انتخاب شایسته‌ترین فرد، مختاری و گرایی به مجارستان می‌روند و هر کسی قهرمان این تورنمنت شود، به فاصله ۱۵ روز بعد، مرحله نهایی در محل کمپ تیم‌های ملی با ۲ کیلو ارفاق وزن برگزار می‌شود و، چون کاویانی‌نژاد کسب سهمیه کرده، او برای ملی‌پوش شدن به یک برد احتیاج دارد، و اگر آنها در مجارستان طلا نگیرند امین کاویانی‌نژاد به دلیل کسب سهمیه، ملی‌پوش المپیک خواهد بود.

وی درباره اینکه آیا گرایی در صورت ناکامی در ۷۷ کیلوگرم، شانس حضور در انتخابی ۸۲ کیلوگرم را خواهد داشت؟، گفت: تمام تمرکز ما فعلا روی اوزان المپیکی است، باتوجه به اینکه رقابت‌های قهرمانی جهان اواخر آبان برگزار می‌شود زمان زیادی باقی مانده تا تعیین تکلیف نهایی کنیم. ما باتوجه به عملکرد نمایندگان در ۷۲، ۸۲ کیلوگرم در قهرمانی آسیا، اگر در این اوزان به جمع بندی نرسیم شاید در شهریور ماه یک انتخابی برگزار شود تا بهترین کشتی‌گیر راهی مسابقات جهانی شود.

رنگرز با تاکید بر اینکه باید در مدت باقی‌مانده تا رویداد المپیک، فضا المپیکی شود؛ تصریح کرد: سال گذشته با پیگیری دکتر شمس‌الدین حسینی نماینده تنکابن یک ظرفیت جدید برای ورزش ایجاد شد، اما در ادامه مسیر این موضوع علیرغم تصویب مجلس، متوقف شد. یک نماینده در استان می‌تواند لیگ و تورنمنت برگزار کند، کمتر از ۸۰ روز تا المپیک باقی است، خواهش می‌کنم به این بچه‌ها کمک کنند تا بتوانند روند آماده‌سازی خود را به خوبی طی کنند. قهرمان ما گا‌ها با مشکلات معیشتی دست به گریبان است، همه کمک کنند فضای ورزش ما المپیکی شود. واقع‌بین باشیم از تعدادی که تاکنون در ورزش ایران سهمیه المپیک گرفتند شاید ۱۰ نفر بتوانند مدال المپیک بگیرند. حمایت از آنها کار سختی نیست، فضای ورزش کشور در این روز‌های باقی‌مانده المپیکی بشود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته