دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نخستین کاروان‌های ایرانی با بدرقه مسئولان حج و زیارت راهی مکه شدند

نخستین کاروان‌های ایرانی با بدرقه مسئولان حج و زیارت راهی مکه شدند
نخستین گروه از حجاج ایرانی در فضایی معنوی و مملو از یاد خدا در مسجد شجره مُحرم شدند و با بدرقه مسئولان حوزه حج و زیارت پس از اقامت پنج روزه در شهر پیامبر به مکه مکرمه رفتند.
کد خبر : 912111

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، شب گذشته شنبه (29 اردیبهشت) در فضایی آکنده از یاد خدا ، نخستین کاروان‌های زائران ایرانی در مسجد شجره احرام بستند و با بدرقه حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و سید عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت راهی مکه مکرمه شدند.

حدود هزار و ۷۵۰ نفر از زائران ایرانی خانه خدا در قالب ۱۴ کاروان از استان‌های مختلف کشورمان پس از ذکر تلبیه مُحرم شدند و با قطار سریع السیر مسیر مدینه تا مکه را طی می کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب در مراسم بدرقه حجاج کشورمان در سخنانی به بهترین ذکر تا رسیدن به مکه مکرمه اشاره کرد و اظهار داشت: بهترین کار در مسیر پیش رو تا رسیدن به خانه خدا، ذکر و لبیک گفتن است؛ هربار که لبیک می‌گویید یکی از اسماء خداوند را هم بر زبان بیاورید.وی ادامه داد: در این مسیر به یاد والدین و گذشتگان خود باشید و به خاطر لطفی که خدا به شما عنایت کرده است او را با اخلاص شکرکنید.

سرپرست حجاج ایرانی با بیان روایتی از امام صادق (ع) بیان کرد: کسی که به نیت تمام اهالی شهرش طواف کند و وقت بازگشت بگوید که من به نیت تمام افراد شهر طواف کرده‌ام سخن نادرستی نگفته است چرا که حج و طواف نور است و همه زیر نور آن قرار دارید.وی همچنین از زائران خواست برای بچه‌هایشان دعا کنند و شاکر خداوند باشند و به یاد مقام معظم رهبری و خانواده شهدا که عزیزانشان در دفاع مقدس شهید شده‌اند، دعا کنند و نایب الزیاره آنها باشند.

بنابراین گزارش، سرپرست حجاج ایرانی در مسجد شجره نماز عشاء را با زائران ایرانی اقامه و در دیدار صمیمانه با آنان توصیه هایی بیان کرد و زائران هم با مسئولان حوزه حج و زیارت به یادگار عکس گرفتند.بر پایه این گزارش، این اولین سالی است که قرار است تمامی زائران مدینه قبل و مدینه بعد کشورمان مسیر مدینه تا مکه و بالعکس را با قطار سریع السیر طی کنند.

مسیر مدینه تا مکه با قطار حدود ۲ ساعت خواهد بود و در گذشته زائران ایرانی با حمل و نقل بین شهری این مسیر را بین 7 تا 8 ساعت طی می کردند.

بخشی از زائران کشورمان که سال گذشته به صورت آزمایشی با قطار، مسیر مدینه تا مکه و بالعکس را طی کردند ضمن تقدیر از مسئولان دست اندرکار، از این اقدام ابراز رضایت داشتند.

در پایان این برنامه، دکتر حاتم بالی رئیس شرکت مناسک‌المشاعر مدینه و معاون وی با حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب و آقای حسینی دیدار و گفتگو کردند. در این ملاقات از خدمات کارگزاران حج در عربستان تقدیر شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته