دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 ارديبهشت 1403 - 10:29

وزارت امور خارجه ایران: خللی در عزم دستگاه دیپلماسی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد نخواهد شد

وزارت امور خارجه ایران: خللی در عزم دستگاه دیپلماسی در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد نخواهد شد
وزارت امور خارجه ایران با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: بی شک شهادت این خدمتگزاران برجسته کشور، خللی در عزم دستگاه دیپلماسی در تامین منافع ملی و نقش آفرینی مؤثر و سازنده جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد نخواهد کرد.
کد خبر : 912418

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خارجه ایران در پی شهادت حضرت آیت الله رئیسی و هیئت همراه اطلاعیه‌ای را به شرح زیر صادر کرد:

بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ ٱلمُؤۡمِنِینَ رِجَالٞ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَّن قَضَىٰ نَحبهُۥ وَمِنهم مَّن یَنتَظِرُ وَمَا بَدَّلُواْ تَبدِیلٗا 

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شهادت رئیس جمهور محبوب، مردمی و خدوم ملت ایران، دکتر سیدابراهیم رییسی، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان گرانقدر آنان را به ملت بزرگ و شریف ایران تبریک و تسلیت می‌گوید.

شهادت هنر مردان خدا و فخر اولیای الهی است و پاداشی شایسته از سوی خداوند به بندگان برگزیده خویش است.

شهدای بزرگوار این حادثه تلخ و ناگوار، عمر با برکت خود را در خدمت به اسلام و ایران عزیز، در طبق اخلاص نهادند و در مسیر خدمت صادقانه و خالصانه به ملت شریف ایران، به فیض عظمای شهادت نائل آمده‌اند.

بی تردید ملت بزرگ ایران، قدردان خدمات خالصانه و صادقانه خدمتگزاران خویش است و نام این شهدای گرانقدر و والامقام، در صحیفه تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی و ایران عزیز با افتخار ثبت خواهد شد.
 
رئیسی و امیرعبداللهیان در سه سال اخیر در کسوت رئیس جمهور و وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نقشی تاریخی، اثرگذار و ماندگار در تاریخ سیاست و روابط خارجی کشورمان داشته‌اند.

اعتلای بیش از پیش جایگاه ایران در نظام بین‌الملل، تقویت همگرایی و تحکیم پیوند‌های دوستی و مودت میان کشور‌ها و ملت‌های منطقه و نیز شکل گیری مناسباتی سازنده در نظام بین‌المللی و حمایت از استقرار عدالت در سطح منطقه و جهان، بخشی از تلاش‌های خستگی ناپذیر این دو شهید گرانقدر است.
 
بی شک شهادت این خدمتگزاران برجسته کشور، خللی در عزم دستگاه دیپلماسی در تامین منافع ملی و نقش آفرینی مؤثر و سازنده جمهوری اسلامی ایران در معادلات منطقه‌ای و بین‌المللی ایجاد نخواهد کرد.

یک بار دیگر از ابراز احساسات و عواطف انسانی و همبستگی سران دولت ها، ملتها، شخصیت‌های برجسته سیاسی و دینی و سازمان‌های بین‌المللی با دولت و مردم ایران صمیمانه تشکر و قدردانی می‌کند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای ارواح بلند رئیس جمهور، وزیر امور خارجه و همراهان شهید آنان علو درجات نزد خدای سبحان و برای خانواده‌های محترم آنان صبر و شکیبائی مسئلت می‌نماید.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته