دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1403 - 16:03
دهقانی اشکذری:

عملیات «وعده صادق» نمونه‌ای از دانایی و توانایی در کنار تعهد بود

عملیات «وعده صادق» نمونه‌ای از دانایی و توانایی در کنار تعهد بود
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد، عملیات «وعده صادق» را نمونه‌ای از دانایی و توانایی در کنار تعهد عنوان کرد.
کد خبر : 911183

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی اشکذری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در نشست «مروری بر زندگی به سبک رضوی» در جمع استادان دانشگاه آزاد اسلامی یزد گفت: کارکرد دانشگاه در صورتی درست است که از دانایی و تخصص به مهارت، از مهارت به حرفه‌ای شدن و در نهایت اجتماعی شدن حرکت کنیم.

وی، بزرگ‌ترین هنر اهل بیت علیهم‌السلام را تربیت انسان‌هایی دانست که علاوه بر دانایی به توانمندی در زندگی مطابق دستورات قرآن و سیره اهل بیت علیهم‌السلام دست یافته‌اند که تلاش می‌کنند پله‌های ترقی را طی کرده و خود را به اوج کمال رسانند و در سیره اهل بیت علیهم‌السلام  ابعاد اجتماعی و فردی توأمان رشد کرده و در نهایت تربیت اتفاق خواهد افتاد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد با اشاره به ناهنجاری‌های اخلاقی در جامعه گفت: نباید تنها دانشگاه را مقصر دانست؛ بلکه باید نگاهی به حاکمیت و رسانه نیز داشته باشیم که عدم کارکرد مطلوب آنها منشأ چنین اتفاقاتی بوده است.

دهقانی اشکذری، عملیات «وعده صادق» را نمونه‌ای از دانایی و توانایی در کنار تعهد دانست و مطرح کرد: با تلاش و توسل به اهل بیت علیهم‌السلام قدرت موشکی ایجاد شد و علاوه بر قدرت بازدارندگی توانایی ضربه زدن به تهدید کشور را دارد و این محصول تربیت دانشگاهی است که الگو‌های زندگی اهل بیت علیهم‌السلام را در عملکرد خود پیاده کرده و از متن جامعه و خانواده خروجی بالنده که گسترش‌دهنده تمدن اسلامی است عرضه کرده است.

سبک زندگی سالم بر سه اصل استوار است

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان یزد هم درباره جایگاه سلامت در سبک زندگی رضوی اظهار کرد: ورزش، خواب مناسب، تغذیه و تفریحات سالم، توجه به معنویات و حوزه روانشناسی از عوامل مؤثر بر سلامتی در سبک زندگی اسلامی است.

عملیات «وعده صادق» نمونه‌ای از دانایی و توانایی در کنار تعهد بود

محمدحسین رحیمی‌نسب با بیان اینکه سبک زندگی سالم بر سه اصل سلامت، سعادت و بهره‌وری استوار است، تشریح کرد: این اصول مهم‌ترین اصول در سبک زندگی اسلامی رضوی است.

وی متذکر شد: دشمن با نقشه‌ای جدید و جزئیات دقیق، سبک زندگی جدیدی برای ایرانیان تدارک دیده که در آن ملاک‌های تشخیص سبک زندگی از شرع به دین‌گریزی، از قانون به هرج و مرج و از عرف به نسبی‌گرایی تغییر کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته