دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 ارديبهشت 1398 - 15:27
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران:

حفظ قابلیت‌های موشکی ایران اسلامی راهبردی مهم است

عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: جهان باید بداند که سیاست ایران اسلامی هیچ‌گاه رویکرد تهاجمی نداشته و حفظ قابلیت‌های موشکی ایران اسلامی راهبردی مهم است.
کد خبر : 378194
IMG_7725.jpg

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، از شیراز، ابراهیم متقی صبح امروز در دومین روز از همایش دانش‌افزایی فعالان فرهنگی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز به تبیین روابط بین‌الملل در حوزه سیاست خارجی و حوزه امنیت ملی ایران و اهداف آمریکا در حوزه اجتماعی ایران پرداخت.


وی گفت: آمریکا با هدف‌گذاری حوزه اجتماعی ایران به‌دنبال ایجاد نارضایتی در جامعه و اخلال در نظام اقتصادی همراه افزایش تورم و قیمت‌ها و ایجاد شکاف بین جامعه و حکومت هستند.


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اراده و ریسک‌پذیری را دو عامل بقای حکومت دانست و گفت: اگر در هر کدام از این دو عامل، ضعفی ایجاد شود، طبیعتاً آن کشور با چالش‌ها و مخاطرات زیادی روبه‌رو می‌شود.


وی افزود: آمریکا در دنیای امروز محور شرارت و اعمال تحریم علیه ایران است و با تحریک کشورهای حاشیه خلیج فارس ازجمله عربستان به‌دنبال راه‌انداختن جنگ نیابتی عربستان علیه ایران است که البته ایران اسلامی با جایگاهی برجسته به‌عنوان بازیگر مهم و راهبردی در منطقه شناخته شده است و هرگز نباید از ادبیات و رویکرد ضعف و سازش تبعیت کند.


متقی تصریح کرد: امروز عربستان محور اصلی بحران‌سازی در ارتباط با ایران است؛ اگر در این شرایط از اراده لازم برای کاربرد قدرت برخوردار باشیم به‌یقین موفق و پیروز میدان خواهیم بود وگرنه با چالش امنیتی روبه‌رو خواهیم شد؛ بنابراین حفظ قابلیت‌های موشکی ما امری اجتناب‌ناپذیر و راهبردی مهم در منطقه به شمار می‌آید که در بازدارندگی شرارت و دشمنی علیه ایران نقش مهمی ایفا می‌کند.


عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، سیاست خارجی کشورها ازجمله ایران باید ماهیت قدرت‌محوری داشته باشد و رویکرد سیاست خارجی ایران در طول 40 سال گذشته هیچ‌گاه رویکرد تهاجمی نبوده است؛ بلکه سیاست خارجی ماهیت تدافعی داشته است و جهان باید بداند که سیاست ما اعمال تهدید نیست و سیاست خارجی ما تهدید متقابل است یعنی تهدید در برابر تهدید، اقدام متقابل و افزایش قدرت برای اقدام متقابل در چارچوب بازدارندگی است.


به گزارش آنا، اختتامیه این همایش امروز عصر با حضور مسئولان کشوری و استانی برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته