دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
ویژه های

پژوهش و دانشگاه

بیشتر
چرا-کاربست‌های-پژوهشی-در-جامعۀ-ایران-زمینه-زدوده-هستند
در یک پژوهش بررسی شد؛

چرا کاربست‌های پژوهشی در جامعۀ ایران زمینه زدوده هستند؟

با عینک نظریه‌های غربی؛ مسائل جامعۀ ما دیده نمی‌شوند، بلکه مسائلی که خاص جامعۀ غربی است و نظریه‌پرداز برای همان مسأله اقدام به برساخت نظریه کرده است مطابق با نظریه‌های مدرن، دیده می‌شوند.
وضعیت-لایحه-بودجه-حوزه-آموزش-عالی-تحقیقات-و-فناوری
در یک پژوهش بررسی شد؛

وضعیت لایحه بودجه حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری

در این گزارش ردیف‌های اعتباری و جداول کلان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ و مرتبط با دستگاه‌های اصلی حوزه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری بررسی و رشد این اعتبارات نسبت به مصوب سال ۱۴۰۲ برآورد شده است.
شکست-مرز‌ها-در-مناطق-چهارگانه-محیط‌زیست
در یک پژوهش بررسی شد؛

شکست مرز‌ها در مناطق چهارگانه محیط‌زیست

مرز‌ها قادر نبوده و نیستند که محیط‌زیست را از اقتصاد، سیاست و جامعە انسانی جدا ساخته و در ساحتی محافظت‌شده حتی برای منافع جمعی قرار دهند.
نیازمند-شبکه-تنظیم‌گری-کشوری-هستیم
در «رونمایی از شبکه ملی تنظیم‌گری ایران» مطرح شد؛

نیازمند شبکه تنظیم‌گری کشوری هستیم

مراسم «رونمایی از شبکه ملی تنظیم‌گری ایران» با حضور مدیران نهاد‌های تنظیم‌گر کشور روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری برگزار شد.
آسیب-شناسی-معماری-تنظیم‌گری-رسانه-در-ایران
در یک پژوهش بررسی شد؛

آسیب شناسی معماری تنظیم‌گری رسانه در ایران

مطالعه نهادی دستگاه‌های ارتباطی- رسانه‌ای ایران نشان می‌دهد، ساختار رسانه‌ای ایران دارای مشخصه تعدد و پراکندگی در نهاد‌های سیاستی، نظارتی، تنظیم گری و تسهیل‌گری است.
فرم-و-شکل-در-مجسمه‌های-شهری
در یک پژوهش بررسی شد؛

فرم و شکل در مجسمه‌های شهری

یک مجسمه شهری به عنوان عنصری در کلیت یک فضای شهری تعریف شده و با مخاطبان اندکِ خاص و مخاطبان بی‌شمار عام مواجه می‌شود.
نظر شما
چرا بیشتر پژوهش‌های دانشگاهی (رساله، پایان‌نامه، مقاله) راهی به میدان توسعه کشور پیدا نمی‌کنند؟
دریچه دانش
پژوهش‌خوان بیشتر
پیشخوان فناوری و نوآوری بیشتر
دریچه دانش
دریچه دانش
دریچه دانش
دریچه دانش