دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 بهمن 1402 - 08:43

عضو کارگروه بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه آزاد گیلان منصوب شد

عضو کارگروه بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه آزاد گیلان منصوب شد
رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی در حکمی عضو کارگروه بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه آزاد گیلان را منصوب کرد.
کد خبر : 893805

سهیل شکری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در حکمی از سوی محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی به‌عنوان عضو کارگروه بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان منصوب شد.

در متن حکم محمدعلی کی‌نژاد رئیس هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی خطاب به شکری آمده است: در اجرای مصوبه ٦۰۸ شورای عالی انقلاب فرهنگی با تصویب هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی و نظر به سوابق و تجارب ارزشمند آن فرهیخته در حوزه آموزش عالی به موجب این حکم جنابعالی به مدت چهار سال به عنوان عضو کارگروه بررسی صلاحیت عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان منصوب می‌شوید.

در این حکم بیان شده است: امید است با استعانت از ذات اقدس الهی و در سایه همکاری و تعامل با سایر استادان به‌خصوص اعضای هیئت اجرایی جذب آن دانشگاه بتوانید در هدایت امور مربوط به جذب اعضای هیئت علمی متعهد، متخصص و مؤمن به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی موفق باشید.

شکری در این‌باره در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا اظهار کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی، سال ۱۳۸۶ با تغییر شیوه جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کشور با تصویب آیین‌نامه‌ای ایجاد ساختار‌های جدیدی را برای جذب هیئت علمی تعریف و تعیین کرد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، هدف از تشکیل شورا را بهره‌گیری از توان  تحصیل‌کنندگان فرهیخته، کارآمد، مؤمن و انقلابی و جذب نیرو‌های جوان و متعهد داخل و خارج از کشور، ایجاد وحدت رویه در شیوه جذب اعضای هیأت علمی و کاهش دیوانسالاری عنوان کرد.

شکری متذکر شد: در رأس این ساختار، شورای عالی انقلاب فرهنگی هیئتی به نام هیئت عالی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقات کشور تشکیل داده که به‌طور مستقیم زیر نظر این شورا فعالیت کرده و در دبیرخانه آن مستقر است.

وی تشریح کرد: زیرمجموعه این هیئت دو هیئت دیگر در دو وزارتخانه علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با عنوان هیئت مرکزی جذب اعضای هیئت علمی وجود دارد که وظیفه نظارت و هماهنگی در جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی را بر عهده دارند.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان افزود: هیئت‌های اجرایی جذب اعضای هیئت علمی زیرمجموعه هیئت مرکزی بوده و در هر مجموعه دانشگاهی و مؤسسه تحقیقاتی عهده‌دار جذب متقاضیان جذب هیئت علمی هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته