دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

آشنایی جامعه پزشکی با دستاورد‌های دانش‌بنیان در ایران‌هلث ۲۰۲۴

آشنایی جامعه پزشکی با دستاورد‌های دانش‌بنیان در ایران‌هلث ۲۰۲۴
رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: نمایشگاه ایران هلث فرصت بسیار مغتنمی است برای اینکه فعالان این صنعت برای شبکه سازی و به اصطلاح یارگیری جمع دور هم شوند و مشتریان خود را شناسایی کرده و از طرفی جامعه پزشکی را با دستاورد‌ها و پیشرفت‌هایی که اتفاق افتاده آشنا کند.
کد خبر : 908859

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، شقایق حق‌جوی جوانمرد، رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: صنعت تجهیزات پزشکی از صنایع پیشرو در ایران با ظرفیت بالا در ابعاد توسعه فناوری و توسعه اقتصاد دانش بینان شناخته شده است. ایران از موقعیت بسیار خوب و مناسبی در منطقه و حتی می‌توان گفت در بعضی از زیست بوم‌های توسعه فناوری در جهان برخوردار است.

حق‌جوی جوانمرد درباره اهمیت نمایشگاه ایران‌هلث، توضیح داد: نمایشگاه ایران هلث فرصت بسیار مغتنمی است برای اینکه فعالان این صنعت برای شبکه سازی و به اصطلاح یارگیری جمع دور هم شوند و مشتریان خود را شناسایی کرده و از طرفی جامعه پزشکی را با دستاورد‌ها و پیشرفت‌هایی که اتفاق افتاده آشنا کند.

وی ادامه داد: همچنین فرصتی است برای اینکه تولیدکنندگان شرکای بین المللی خوبی پیدا کنند و امیدوار هستیم که سطح نمایشگاه طی سه سال پیش رو به میزانی افزایش پیدا کند که با رقبای بسیار قدری که در سطح جهان دارد، رقابت پذیر شود.

 رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی، معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری اضافه کرد: رویکرد معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری به عنوان یک نهاد میانجی و سیاست گذار، حمایت همه جانبه از برگزاری نمایشگاه ایران هلث است تا بتواند وفاق و همدلی را بین فعالان صنعت ایجاد نموده و در نهایت این صنعت پر پتانسیل اقتصاد دانش بنیان نیرو و انرژی بگیرد.  

حق‌جوی جوانمرد اشاره کرد: به همین دلیل پارک فناوری پردیس که بزرگترین اجتماع شرکت‌های دانش بنیان فعال در این صنعت است را به عنوان مجری ایران‌هلث حمایت می‌کند.

وی گفت: مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی با دستور و توجه ویژه دکتر دهقانی، معاون علمی و فناوری از نمایشگاه دوره قبل ایران هلث برنامه‌ای را به نام «رویانو» با هدف تشویق و انتقال دانش فنی (اسپین-آف) از بزرگان صنعت تجهیزات پزشکی کشور راه اندازی کرده است.

رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی درباره حضور در نمایشگاه ایران هلث توضیح داد:  رویانو در ایران هلث ۱۴۰۳ یک غرفه ویژه خواهد داشت و اولین دستاورد‌هایی که به طور خاص با نفوذ فناوری‌های نو ظهور در صنعت تجهیزات پزشکی و نیز اولین شرکت‌هایی که به تازگی به این چرخه اضافه شدند را رونمایی خواهیم کرد.

حق‌جوی جوانمرد ادامه داد: رویداد تور فناورانه نیز برای ایران هلث ۱۴۰۳ برنامه ریزی شده است. این رویداد فرصتی هست برای اینکه دانشجویان و اساتید و جوانتر‌هایی که می‌خواهند مسیر حرفه‌ای و شغلی خود را انتخاب کنند با دستاورد‌های این صنعت و فرصت‌های اشتغال این صنعت آشنا بشوند.

وی گفت: با هدف فرهنگ سازی و آشنایی با تازه‌های فناوری‌های نوظهور در جهان مانند هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، سنسور‌های پیشرفته، سلول‌های بنیادی پزشکی شخصی سازی شده و پزشکی دقیق هست هم شود پنل‌های تخصصی متعددی در حاشیه نمایشگاه برگزار خواهد شد.

 رئیس مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی درباره فعالیت‌های آموزشی این ستاد گفت: دوره‌های آموزشی تخصصی توانمند سازی فشرده (بوت کمپ) حین ۴ روز برگزاری با رویکرد آشنایی با صادرات و رقابت پذیری با رقبای بین المللی برنامه ریزی شده، چون با این موضوع باور داریم که مشتری‌های فناوری‌های نوین، مشتری‌های بین المللی هستند.

حق‌جوی جوانمرد ادامه داد: باید فعالیت‌های بین‌رشته‌ای را فعال کنیم. فناوری‌های همگرا و فعالیت‌های بین رشته‌ای یکی دیگر از فرصت‌هایی هست که در نمایشگاه به طور خاص به آن پرداخته خواهد شد. اهمیت این حوزه بدین گونه است که از هم افزایی رشته‌های مختلف در حوزه تجهیزات پزشکی، محصولات جدیدی برای افزایش قدرت تشخیص، درمان، توانبخشی و ایجاد رفاه و سلامت بیشتر برای مردم عزیز کشور قابل حصول خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته