دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
برای محافظت از کودکان؛

شر‌کت‌های فناوری موظف به پنهان محتوای مسموم هستند

شر‌کت‌های فناوری موظف به پنهان محتوای مسموم هستند
سازمان تنظیم‌ مقررات رسانه‌ای انگلیس به شرکت‌های فناوری اعلام کرده، برای محافظت از کودکان دربرابر آسیب‌های اینترنت، موظف به تعیین تکلیف الگوریتم‌ها و برقراری یک سری از محدودیت‌ها هستند‌.
کد خبر : 910733

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، اینستاگرام و یوتیوب باید الگوریتم‌های خود را برای فیلتر کردن یا رتبه‌بندی مطالب مضر برای کمک به محافظت از کودکان تحت تدابیر پیشنهادی انگلیس که روز چهارشنبه منتشر شد، پیش ببرند.

این طرح توسط آفکام، سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای ارائه شده که شرکت‌های فناوری باید تحت قانون ایمنی آنلاین انگلیس عمل کنند.

این رگولاتور تاکید کرده: پلتفرم‌ها همچنین باید بررسی دقیقی درباره سن مصرف‌کنندگان داشته باشند تا از دیدن محتوای مضر مرتبط با خودکشی، خودآزاری و پورنوگرافی توسط کودکان جلوگیری شود.

ملانی داوز، مدیر اجرایی آفکام، ادامه داد، تجربیات آنلاین کودکان به دلیل محتوای مضری که نمی‌توانستند از آن اجتناب کنند یا کنترل کنند، تخریب شده؛ در راستای قوانین جدید ایمنی آنلاین، کدهای پیشنهادی شرکت مسئولیت ایمن نگه‌داشتن کودکان را قاطعانه برعهده شرکت‌های فناوری قرار می‌دهد.

سازمان تنظیم‌کننده مقررات رسانه‌ای انگلیس به سایت‌های شبکه‌های اجتماعی همچنین هشدار داده است که اگر از مقررات جدیدی که برای ایمنی کاربران در فضای مجازی وضع شده پیروی نکنند، ممکن است استفاده از این سایت‌ها را برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع کند.

به گفته متخصصان این سازمان، شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی از الگوریتم‌های پیچیده برای اولویت بندی محتوا و درگیر نگه داشتن کاربران استفاده می‌کنند و این فضا نیاز به مدیریت دارد.

دولت انگلیس خواستار اقدامات فوری از سوی شرکت‌های تکنولوژی مثل فی‌سبوک، اینستاگرام و یوتیوب شده است تا برای برطرف کردن شیوه‌های مخرب برنامه‌های خود اقدام کنند. این اقدامات می‌توانند شامل ارائه گزینه‌های کنترل والدین برای محدود کردن دسترسی کودکان به محتواهای مخرب و تبلیغات غیرمجاز  باشد.

همچنین، دولت برای تقویت حفاظت از کودکان در مقابل الگوریتم‌های مخرب و مضر تاکید کرده است. این تلاش‌ها می‌توانند شامل اجبار به ارائه ابزارهای قدرتمند برای تشخیص و مدیریت محتوای بد، پیشگیری از اعتیاد به اینترنت و ارتباطات آسیب‌زای دیجیتال و نهایتاً تعیین دسترسی والدین به اطلاعات فعالیت‌های کودکان در اینترنت شوند.

اقدامات دولت انگلیس به منظور حفظ امنیت و سلامت کودکانِ در معرض خطرات مختلف اینترنت و فناوری است و هدف اصلی آن ارائه یک فضای امن و سالم برای رشد و توسعه کودکان در دنیای دیجیتال است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته