دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

موسوی: سازمان ملی سنجش؛ گلوگاه مهم برای کیفیت و عدالت آموزشی کشور است/ تعارض منافع دولت باعث تاخیر در تشکیل این سازمان شد

موسوی: سازمان ملی سنجش؛ گلوگاه مهم برای کیفیت و عدالت آموزشی کشور است  تعارض منافع دولت باعث تاخیر در تشکیل این سازمان شد
معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور گلوگاه مهمی برای کیفیت و عدالت در کل نظام آموزش عالی است.
کد خبر : 910845

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید جلال موسوی، معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی در نشست خبری رئیس این سازمان که امروز (یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت) در محل سازمان سنجش برگزار شد، ضمن تبریک دهه کرامت اظهار کرد: موضوع سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور بیش از یک دهه در سیاست‌های کلان حوزه آموزشی کشور بحث شده است.

وی افزود: سال ۱۳۹۳ مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی علم و فناوری هم به آن اشاره کرده‌اند.

موسوی تصریح کرد: بحث تعارض منافع در دولت عاملی در جهت تاخیر در تشکیل سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور به عنوان نهاد مستقل ارزشیابی بوده است و جا دارد تشکر کنم از دولت که به نفع مردم کار کردند.

معاون ستاد تعلیم و تربیت شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در حوزه صنعت سازمان ملی استاندارد را داریم، اما جسم و روح و ذهن و فکر در کنار صنعت و مواد غذایی مهم است، تاکنون سازمانی برای سنجش و ارزشیابی ذهن و افکار دانشجویان جهت برقراری عدالت آموزشی نداشتیم، اما هم اکنون سازمان ملی نظارت و ارزشیابی را داریم.

موسوی تاکید کرد: سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزشی کشور گلوگاه مهمی برای کیفیت و عدالت در کل نظام آموزش عالی خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته