دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1403 - 12:54
به مناسبت هفته ملی جمعیت مطرح شد

ترویج ازدواج آسان بهنگام و پایدار / شناسایی و درمان ناباروری

ترویج ازدواج آسان بهنگام و پایدار   شناسایی و درمان ناباروری
یک مسئول حوزه بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران بر ترویج ازدواج آسان بهنگام و پایدار به همراه شناسایی و درمان ناباروری تاکید کرد.
کد خبر : 911112

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عزیزی به مناسبت گرامیداشت هفته ملی جمعیت با اشاره به اهمیت سیاست‌های کلی جمعیت و لزوم اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، به عنوان یک اولویت بر آموزش گسترده آحاد جامعه، نه تنها در هفته جمعیت بلکه به طور مستمر تاکید کرد و گفت: جمعیت یکی از ارکان موثر در توسعه بوده و سرمایه ملی آن جامعه محسوب می‌شود.

عزیزی ادامه داد: با توجه به اهمیت این مقوله ۳۰ اردیبهشت ماه که سالروز ابلاغ سیاست‌های کلی جمعیت از سوی رهبر معظم انقلاب است، روز ملی جمعیت و هفته منتهی به این روز، هفته ملی جمعیت نامگذاری شده است.

وی افزود: بزرگداشت این هفته، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تلاش در جهت افزایش نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب از ضروری‌ترین فرائض مسئولین و آحاد مردم است و براین اساس مرکز بهداشت شمال غرب ۲ نیز در این هفته با شعار محوری "ایران جوان"، "ایران قوی" و "نقش من در جوانی ایران" با تمام توان، فعالیت‌های خود را در راستای دستیابی به این هدف برنامه ریزی و اجرا خواهد کرد تا از فرصت محدود موجود برای عبور از بحران جمعیتی، حداکثر بهره برداری به عمل آید.

رئیس مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایران در شمال غرب ۲ تهران خاطرنشان کرد: تقویت هویت مادری، تحکیم خانواده و تقویت نشاط خانواده، مقابله با سقط جنین عمدی، شناسایی و درمان ناباروری، ترویج ازدواج آسان به هنگام و پایدار، ترویج زایمان طبیعی، ایمن و فیزیولوژیک و... از اهداف این فعالیت‌ها است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته