دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
بهار کتابخوانی| در گفت‌و‌گو با آنا مطرح شد؛

معرفی پاکستان با «مُلک خداداد»، «مون سون» و «پاک‌ ستان»/ ناشری که به زبان اردو از دفاع مقدس می‌گوید

معرفی پاکستان با «مُلک خداداد»، «مون سون» و «پاک‌ ستان»  ناشری که به زبان اردو از دفاع مقدس می‌گوید
مسئول غرفه انتشارات الولایه پاکستان از آثار ارائه‌شده این انتشارات در سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران می‌گوید.
کد خبر : 911224

مسئول غرفه «انتشارات الولایه» پاکستان که در بخش ناشران خارجی سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا عنوان کرد: این نمایشگاه فرصت آشنایی با گروه‌های علمی مختلف، ناشران مختلف و فرصت تبادل علمی و فرهنگی دانشجویان ایرانی و پاکستانی را فراهم کرد.

«زهرا ناصر» با اشاره به اینکه انتشارات «الولایه» کتاب‌های دفاع مقدس را به زبان اردو منتشر می‌کند، ادامه داد: این کتاب‌ها گویای وجود شهدا و رزمندگانی از پاکستان در جنگ تحمیلی ایران است.

به گفته مسئول غرفه انتشارات الولایه پاکستان، سه کتاب «مُلک خداداد»، «پاک‌ ستان» و «مون سون» به قلم محمدرضا کمیلی در در این دوره از نمایشگاه ازسوی این انتشارات ارائه شده‌اند که هر سه مرتبط با فرهنگ، تاریخ و مفاخر پاکستان هستند

ناصر افزود: «ملک خداداد» کتاب دایره‌المعارفی در خصوص پیشینه، جاذبه‌ها، فرهنگ، اقلیم و تاریخ پاکستان است که می‌تواند اطلاعات جامعی در اختیار خواننده قرار دهد.«پاک ستان» کتابی تخصصی در معرفی احزاب سیاسی پاکستان است؛ کتاب «مون سون» نیز رمان زندگینامه شهید علی محمد نقوی معروف به «چمران پاکستان» است. این شهید همرزم شهید چمران بود و با شنیدن فرمان امام خمینی (ره) در دفاع مقدس حضور داشت.

این فعال حوزه نشر پاکستانی گفت: در پاکستان علاقه مندی زیادی به کتاب و مطالعه وجود دارد و بانوان این دیار نیز در هر شغل و تحصیلاتی تمایل دارند که کتاب بخوانند. از جمله در پاکستان مجلات داستانی داریم که از آنها بسیار استقبال می‌شود. 

لازم به یادآوری است سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از نوزدهم تا بیست و نهم اردیبهشت ۱۴۰۳ در مصلای امام خمینی (ره) در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته