دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
غضنفری در دانشگاه امیرکبیر:

بازار هوش مصنوعی تا ۲۰۳۰ از مرز یک تریلیون عبور می‌کند/ سرمایه‌گذاری ۱۳۸ میلیارد دلاری نروژ

بازار هوش مصنوعی تا ۲۰۳۰ از مرز یک تریلیون عبور می‌کند  سرمایه‌گذاری ۱۳۸ میلیارد دلاری نروژ
رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی گفت: بازار هوش مصنوعی تا ۲۰۳۰ از مرز یک تریلیون دلار در جهان عبور می‌کند، کشورهای آمریکا، چین، ژاپن و آلمان امروز از جهت سهم بازار رتبه‌های اول تا چهارم را دارند.
کد خبر : 911486

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نوزدهمین کنفرانس بین المللی مهندسی صنایع صبح امروز (چهارشنبه، ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

مهدی غضنفری، رئیس کنفرانس و رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی در این مراسم اظهار کرد: می گویند ریشه علوم شامل فلسفه و منطق و ریاضی است و سایر علوم از این علوم حاصل شده است؛ بنابراین وقتی هوش مصنوعی مطرح شد مانند چتری تمام علوم را در برگرفت.

غضنفری تصریح کرد: هوش مصنوعی در هیج رشته ای انحصاری نیست و هر دانشجویی در تخصص خود باید آن را به صورت وسیع فرا بگیرد.

رئیس کنفرانس و رئیس هیئت عامل صندوق توسعه ملی ادامه داد: هر مفهومی در قالب ریاضی قابل طرح باشد با هوش مصنوعی می توان آن را بیان کرد. این موضوع در مورد علم ادبیات صدق می کند، اما در ابتدا قابل بیان با زبان عدد و رقم نبود. ولی بیان آن به زبان ریاضی باعث شد تا ادبیات هوش مصنوعی داشته باشیم.

غضنفری گفت: بازار نمی گذارد مهندس هوش مصنوعی بیکار بماند و سرعت رشد اشتغال بالاتر است. بازار هوش مصنوعی تا ۲۰۳۰ از مرز یک تریلیون دلار در جهان عبور می کند، کشورهای آمریکا، چین، ژاپن و آلمان امروز از جهت سهم بازار رتبه های اول تا چهارم را دارند.

وزیر پیشین صمت بیان کرد: چالش جدی با حکمرانان کشور داریم که صندوق برای چه می خواهد سرمایه گذاری کند؟ ۲۲ میلیارد دلار کشورهای صنعت سرمایه مانند در این حوزه سرمایه گذاری کرده اند و هر کاری نروژ انجام دهد سایر کشورها انجام خواهند داد.

غضنفری تاکید کرد: باید استارتاپ ها را برای رشد بین المللی کنیم، هم اکنون صندوق ثروت ملی نروژ ۱۳۸ میلیارد دلار در حوزه فناوری و هوش مصنوعی سرمایه گذاری کرده است.

وی ادامه داد: صندوق ثروت ملی امارات ۱۵ میلیارد دلار در زمینه فناوری و هوش مصنوعی و صندوق ثروت ملی قطر نیم میلیارد دلار در این زمینه سرمایه گذاری کرده است.

عضو هیئت علمی دانشگاه علم و صنعت افزود: کشورهای مختلف به شکل جدی به عنوان مهم ترین راهبرد در این زمینه تحقیقات و سرمایه گذاری می کنند، انتظار داریم هوش مصنوعی تاثیر زیادی بر ارزش افزوده ناخالص کشورها تا سال ۲۰۳۵ بگذارد و تا ۲ واحد درصد به این شاخص اضافه کند.

غضنفری ادامه داد: فناوری های کلیدی در انقلاب صنعتی چهارم شامل هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، واقعیت مجازی و افزوده، اتوماسیون صنعتی، بلاک چیت و رباتیک است. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته