دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

اعتیاد کودکان به فیس‌بوک و اینستاگرام زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا

اعتیاد کودکان به فیس‌بوک و اینستاگرام زیر ذره‌بین اتحادیه اروپا
کمیسیون اروپا اعلام کرد، تحقیقات عمیقی را درباره فیس‌بوک و اینستاگرام به دلیل نگرانی‌های مربوط به عدم محافظت کافی از کودکان در برابر محتوای آنلاین آغاز می‌کند.
کد خبر : 911821

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، رگولاتور‌های اتحادیه اروپا اعلام کردند، فیس‌بوک و اینستاگرام به دلیل احتمال نقض قوانین محتوای آنلاین در رابطه با ایمنی کودکان مورد بررسی قرار می‌گیرند و اگر این ظن، حقیقت داشته باشد و متا محافظت کافی از کودکان در برابر محتوا و فعالیت‌های آنلاین را ایجاد نکرده باشد، موظف به پرداخت جریمه‌های سنگین می‌شود. 

طبق قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا که در سال گذشته آغاز شد، شرکت‌های فناوری موظفند برای مقابله با محتوای غیرقانونی و مضر در پلتفرم‌های خود مسئولانه‌تر یک سری از اقدامات را انجام دهند. متا نیز گزارش ارزیابی ریسک فعالیت‌های آنلاین کودکان در این پلتفرم‌ها را در ماه سپتامبر سال گذشته میلادی ارائه کرده است.

مدیر اجرایی اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفته است: کمیسیون نگران است که سیستم‌های فیس‌بوک و اینستاگرام، از جمله الگوریتم‌های آنها، اعتیاد‌های رفتاری را در کودکان تحریک کنند؛ علاوه بر این، کمیسیون همچنین نگران روش‌های تأیید سن و روند تأیید از سوی متا است.

متا نیز شرح داده، در حال حاضر تعدادی ابزار آنلاین برای محافظت از کودکان دارد. در همین راستا یکی از سخنگویان متا اظهار کرده است: ما می‌خواهیم جوانان تجارب ایمن و متناسب با سن خود را به صورت آنلاین داشته باشند و یک دهه را صرف توسعه بیش از ۵۰ ابزار و سیاست طراحی شده برای محافظت از آنها کرده‌ایم؛ اگرچه این چالشی است که کل صنعت فناوری با آن مواجه است، اما ما مسئله‌ای با تحقیق و تفحص نداریم و مشتاقانه منتظر به اشتراک گذاشتن جزئیات کار خود با کمیسیون اروپا هستیم.

این کمیسیون به‌طور خاص بررسی می‌کند که آیا متا قانون خدمات دیجیتال این اتحادیه را نقض می‌کند یا خیر. 

این بررسی موجب شده است که متا مجبور شود تغییراتی در سیاست‌ها و رویه‌های خود اعمال کند تا به موارد مذکور پاسخ دهد و از وجود خطرات بیشتر برای کودکان جلوگیری کند.

کمیسیون اروپا توضیح می‌دهد، آموزش به کودکان برای استفاده ایمن و مسئولانه از فضای مجازی و انتخاب ابزار‌های محافظتی مناسب نیز از جمله اقداماتی است که می‌توان برای محافظت از آنها انجام داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته