دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نماینده پاکدشت در گفت‌وگو با آنا؛

شهرداری گزارش خوبی از سفر به چین ارائه کرد/فکری به حال ساختمان‌های فرسوده اطراف مجلس کنید

شهرداری گزارش خوبی از سفر به چین ارائه کرد فکری به حال ساختمان‌های فرسوده اطراف مجلس کنید
نماینده پاکدشت و عضو کمیسیون عمران گفت: شهرداری تهران گزارش خوبی از اقداماتشان به ویژه سفری که به چین داشتند و توافقاتی که در زمینه مترو، تراموا، خودرو، حمل‌ونقل عمومی، ونها و...، ارائه کرد و می‌توان گفت اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.
کد خبر : 911823

فرهاد بشیری نماینده پاکدشت و عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا اظهار داشت: شهرداری تهران گزارش خوبی از اقداماتشان به ویژه سفری که به چین داشتند و توافقاتی که در زمینه مترو، تراموا، خودرو، حمل‌ونقل عمومی، ون‌ها و...، ارائه کرد و می‌توان گفت اتفاقات خوبی در حال رخ دادن است.

وی افزود: نگرانی وجود داشت که بالاخره صنایع داخلی کشور هم در حال تولید هستند و این یکی از مواردی است که بالاخره باید به صنایع داخلی هم توجه شود. این یکی از نگرانی‌های ما بود که شهردار تهران هم به این امر اشاره کردند و به آن دقت لازم را دارند.

نماینده پاکدشت در خصوص مسکن اظهار داشت: بحث تولید مسکن در تهران یکی از کارهای بسیار ضروری و لازم است. هرشخصی که به نقاط خاص تهران رفت‌وآمد می‌کند بر این تصور است که تمام مناطق تهران از آن کیفیت برخوردار و مرفه هستند و ساخت و ساز آن‌ها بسیار کیفی و مناسب است. در حالی که در همین نزدیکی‌های مجلس هم ساختمان‌ها و اماکنی داریم که بسیار فرسوده و مخروبه هستند و ضرورت دارد در رابطه با آن‌ها تفکر و برنامه‌ریزی صورت گیرد. 

وی تاکید کرد: این امر که شهرداری تهران به دنبال ۲۰۰ هزار واحد مسکونی با هماهنگی دولت است، اقدام خوبی است و فرصت برای انجام این‌قبیل از کارها هم بسیار مغتمم است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه شهرداری تهران با همکاری دولت می‌تواند کارهای خوبی خصوصا در حوزه شهر تهران انجام دهد، بیان داشت: شهر تهران مرکزیت کشور است و در استان تهران  بحث ساخت‌وسازها، حمل‌ونقل و بحث‌های مختلفی وجود دارد که اگر بیشتر بر روی آن‌ها دقت شود، یقینا بر روی تمام استان و کشور اثر می‌گذارد. 

عضو کمیسیون عمران همچنین گفت: در حال حاضر شاهد آن هستیم که میزان مرگ‌ومیر به خاطر آلاینده‌ها بالا است که این آمار در تهران میزان قابل توجهی است و باید در این راستا فکری شود و یک کار جمعی شهرداری و دولت انجام دهند که برای مردم رفاه و آسایش بیشتری فراهم شود.

وی درباره نقش شورای شهر در اداره مناسب پایتخت، مطرح کرد: شوراها جایگاه مناسبی برای امور اداره شهرها به ویژه در شهر تهران دارند و می‌توانند به خوبی سیاست‌گذاری کنند‌ تا شهرداری‌ها بتوانند وظایفشان را به خوبی انجام دهند.

این نماینده افزود: در شهر تهران هم افراد مناسبی از طرف مردم انتخاب شدند تا کارها را به صورت مناسبی انجام دهند. شخص آقای مهندس چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران که شخصی وزین و پخته‌‌ای است، می‌تواند همراهی و همکاری بهتری میان شهرداری و شورا و هم‌چنین هماهنگی میان اعضای شورای شهر تهران رقم بزند.

این نماینده مجلس در خاتمه ابراز امیدواری کرد حضور امثال مهندس چمران منشأ خدمات بیشتر به شهروندان تهران باشد. چرا که اثرات اقدامات مهم در پایتخت، اثرات کشوری است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته