دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 ارديبهشت 1403 - 11:32
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران تاکید کرد؛

نقش الکتروتراپی در کاهش درد و التهاب / الکتروتراپی بخشی از فیزیوتراپی است

نقش الکتروتراپی در کاهش درد و التهاب   الکتروتراپی بخشی از فیزیوتراپی است
رئیس انجمن فیزیوتراپی ایران، الکتروتراپی را بخشی از رشته فیزیوتراپی دانست که در طیف وسیعی از بیماری‌ها کاربرد دارد.
کد خبر : 911944

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، ایرج عبدالهی، در آستانه برگزاری سمینار تازه‌های فیزیوتراپی ورزشی و الکتروتراپی در روز‌های سوم و چهارم خرداد ۱۴۰۳ در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، گفت: الکتروتراپی حوزه‌ای پویا در رشته فیزیوتراپی است که در سال‌های اخیر مدالیتی‌های جدیدی مانند واقعیت مجازی، هوش مصنوعی، تکار، مگنت‌های تسلا و…، در آن وارد شده و مدالیتی‌های هایتک نیز مرتباً در حال توسعه و گسترش است و لازم است نتایج تحقیقات در مورد این روش‌ها در سمینار‌های تخصصی مورد تحلیل و بحث قرار گیرد.

وی در پاسخ به این سوال که استفاده از مدالیتی‌های الکتروتراپی در خارج از مراکز فیزیوتراپی و بدون حضور فیزیوتراپیست چه خطراتی می‌تواند در پی داشته باشد، افزود: الکتروتراپی از حیطه‌های اختصاصی رشته فیزیوتراپی است. فارغ التحصیلان این رشته در دوران تحصیل واحد‌های آموزشی متعدد نظری، عملی و کارورزی را در خصوص الکتروتراپی سپری نموده و با نحوه کاربرد و موارد ممنوعیت و احتیاطات هر کدام از مدالیتی‌ها آشنا می‌شوند. بنابراین، استفاده از این مدالیت‌ها توسط دیگران علاوه بر اینکه منع قانونی دارد، واجد خطرات جدی برای بیماران خواهد بود.

عبدالهی خاطرنشان کرد: الکتروتراپی بخشی از رشته فیزیوتراپی است و در طیف وسیعی از بیماری‌ها در جهت کاهش درد، کاهش التهاب و سفتی عضلانی، تورم مفصلی، تقویت عضلانی، آموزش فعالسازی عضلات و…، مورد استفاده قرار می‌گیرد. تشخیص مناسب و استفاده از مدالیتی مناسب با پارامتر‌های کارآمد، می‌تواند اثربخشی آن را مضاعف نماید. تجهیزات مختلف الکتروتراپی مانند عوامل گرمایی و سرمازا، اولتراسوند، لیزر کم توان و پرتوان، شاک ویو، مگنت، تکار، انواع تحریکات الکتریکی و…، از جمله این تجهیزات است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته