دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 ارديبهشت 1403 - 13:36
مدیرعامل فولاد مبارکه در بازدید از شرکت‌های سرمایه‌پذیر مطرح کرد:

ورود فولاد مبارکه به حوزه نوآوری و تکنولوژی‌های جدید؛ یک اولویت و ضرورت

ورود فولاد مبارکه به حوزه نوآوری و تکنولوژی‌های جدید؛ یک اولویت و ضرورت
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، عصر روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت به همراه معاون اقتصادی و مالی شرکت، مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه و برخی از دیگر مدیران این صندوق از تعدادی شرکت‌های سرمایه‌پذیر فولاد مبارکه در شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان بازدید کرد.
کد خبر : 911998

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، از دو سال گذشته ورود به حوزه نوآوری و تکنولوژی‌های جدید به‌عنوان یک ضرورت و هدفِ دارای اولویت در مجموعه فولاد مبارکه تعریف شد و با حاکم شدن یک نگاه نو به حوزه نوآوری اتفاقات خوبی در این حوزه رقم خورده است.

به گفته طیب‌نیا، خوشبختانه شرکت دانش‌بنیان سرمایه‌پذیر صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه نیز با این رویکرد، پرسرعت و پرتوان وارد میدان شد و سال گذشته با حمایت هیئت‌مدیره، اخذ مجوزهای لازم و تعریف بودجه مناسب به حوزه سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکتی (cvc) ورود کرد. مایه خرسندی است که اعلام کنیم امروز برخی از این سرمایه‌گذاری‌ها به بار نشسته و برخی نیز در مراحل اولیه است.

وی با اشاره به اهمیت و ضرورت آگاهی کامل هیئت‌مدیره شرکت از اتفاقات رخ‌داده در تک‌تک طرح‌ها اظهار امیدواری کرد این اقدامات مسیر دست‌یابی به تکنولوژی‌های فرایندی را هموار کند. همچنین با حمایت و هدایت بیشتر کسب‌وکارها توسط صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت فولاد مبارکه اصفهان که مسیر خود را پیدا کرده، بتوان شاهد دستاوردهای بسیار بهتری در آینده نزدیک بود.

نیاز به تداوم سرمایه‌گذاری دو تا ‌سه‌ساله در این شرکت‌ها

مدیرعامل فولاد مبارکه گفت: در نگاه اول، تلقی دانش‌بنیان شدن شرکت‌های بزرگ دور از ذهن است، ولی دانش‌بنیان شدن شرکت‌های بزرگ به این معناست که از شرکت‌های کوچک و چابکی که می‌توانند در این حوزه نوآوری داشته باشند، حمایت کنند. این اتفاق در فولاد مبارکه رخ داده و دستاوردهای آن را می‌بینیم، اگرچه با رقبای بین‌المللی در این زمینه فاصله داریم.

وی با تأکید بر اینکه شرکت‌های بزرگ فولادی به‌طور میانگین ۱.۵ درصد و برخی نیز تا ۳ درصد درآمدها را در این حوزه هزینه می‌کنند، گفت: ما با شرکت‌های مطرح فاصله داریم، اما اعداد و ارقام ما از شرکت‌های داخلی بسیار بیشتر است. در برخی موارد حداقل ۲ تا ۳ سال به تداوم سرمایه‌گذاری نیاز است تا دستاوردهای آن حاصل شود. امیدواریم امسال شاهد ثمرات این حرکت‌ها باشیم.

معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه:

پایداری تولید فولاد کشور با سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه

 معاون اقتصادی و مالی فولاد مبارکه نیز در جریان این بازدید گفت: شرکت فولاد مبارکه توانسته است بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر کشور را راه‌اندازی کند و با سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در حوزه‌های دانش‌بنیان به‌زودی خبرهای خوبی از این صندوق خواهیم شنید؛ چراکه فولاد مبارکه در حوزه‌های دانش‌بنیانی سرمایه‌گذاری کرده که شرکت‌های دانش‌بنیانِ فعال در این حوزه‌ها می‌توانند در آینده، هم به پایداری فولاد مبارکه و هم به توسعه فولاد کشور کمک کنند. فولاد مبارکه نمی‌توانسته به‌طور مستقیم به این حوزه‌ها وارد شود؛ بنابراین با قبول ریسک آگاهانه، حوزه نوآوری را به شرکت‌های شتاب‌دهنده و چابک واگذار کرده است. البته فولاد مبارکه با این سرمایه‌گذاری صرفاً به‌دنبال کسب سود نبوده و نیست؛ اما با به بار نشستن این سرمایه‌گذاری‌ها و اقدامات، به‌طور قطع شاهد پایداری تولید و رشد صنعت فولاد کشور خواهیم بود.

مهدی کویتی با بیان اینکه پایداری تولید فولاد کشور با سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه میسر خواهد شد، تأکید کرد: این شرکت‌های سرمایه‌پذیر هم به فولاد مبارکه و هم به پایداری تولید فولاد کمک خواهند کرد.

 مشاور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خبر داد:

ارائه پیشنهاد سه برابر شدن سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت فولاد مبارکه برای سال ۱۴۰۳

امیر مظاهری، مشاور مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نیز در این باره گفت: امروز پیشنهاد سه برابر شدن سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت فولاد مبارکه برای سال ۱۴۰۳ با نظر مثبت هیئت‌مدیره مواجه شد و در صورت تصویب، از بزرگ‌ترین رخدادهای اکوسیستم نوآوری و فناوری کشور خواهد بود.

وی با بیان اینکه شرکت پشتیبانی و توسعه فناوری و نوآوری فولاد مبارکه امروز به صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر شرکت فولاد مبارکه تبدیل شده است، گفت: فولاد مبارکه با ورود به فرایند انتقال تکنولوژی می‌تواند به الگوی جدیدی برای حوزه نوآوری در کشور تبدیل شود.

مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه:

در چشم‌انداز حوزه نوآوری و تکنولوژی، گروه فولاد مبارکه لوکوموتیو توسعه صنعتی ایران خواهد بود

یحیی پالیزدار، مدیرعامل صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر فولاد مبارکه نیز در این بازدید اظهار داشت: پیمودنِ مسیری که طی یکی‌دو سال گذشته در گروه فولاد مبارکه در حوزه نوآوری و سرمایه‌گذاری خطرپذیر طی شده امکان‌پذیر نبود، مگر با مساعدت و همیاری هیئت‌مدیره، مدیرعامل و سایر عوامل تأثیرگذار شرکت که صمیمانه از آن‌ها تشکر می‌کنیم. در این مسیر با فراز و نشیب‌های زیادی مواجه بودیم، اما جایگاهی که اکنون در آن قرار داریم جایگاهی پر از امید است و امیدواریم بتوانیم این مسیر را با همین شدت و حدت ادامه دهیم. در حوزه نوآوری و تکنولوژی، چشم‌اندازی که برای گروه فولاد مبارکه ترسیم شده، لوکوموتیو توسعه صنعتی ایران عزیز است. در این مسیر یکی از موضوعات مهم بحث‌های فناورانه و توسعه تکنولوژی است. در این راستا سعی می‌کنیم افق‌های جدیدی در اکوسیستم هاردتک کشور ایجاد کنیم. همچنین سعی می‌کنیم با منابع و تخصص‌هایی که از سوی فولاد مبارکه و سایر شرکت‌های گروه به ما اختصاص داده می‌شود، اکوسیستم نوآوری کشور را قوت ببخشیم.

گفتنی است در این بازدید از کارگاه پارس‌تک و کارخانه نوآوری مستقر در دانشگاه آزاد خمینی‌شهر بازدید به عمل آمد و شرکت‌های فرتاک، چابک و درصا در آزمایشگاه صنعت چهارم فولاد مبارکه و شرکت‌های کیمیا، رنگین‌فلز و پناپ در مرکز نوآوری دانشگاه صنعتی نیز به ارائه آخرین دستاوردهای خود پرداختند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته