دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 ارديبهشت 1403 - 15:37
احمدپور:

۷۰ درصد معلمان شهرستان جم از بانوان هستند

۷۰ درصد معلمان شهرستان جم از بانوان هستند
فرماندار جم عنوان کرد: امروز یک‌هزار و ۲۰۰ معلم با مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد و بالاتر در این شهرستان که بیش از ۷۰ درصد آنان زنان و دختران هستند.
کد خبر : 911175

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد احمدپور فرماندار شهرستان جم در دیداری مشترک با سعید رازقی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر و دانشگاهیان جم که با حضور حجت‌الاسلام محمد محمدی امام جمعه شهرستان جم، سرهنگ دوم پاسدار محمد خلیلی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج حضرت عباس(ع) و یونس دهقانی فرمانده انتظامی شهرستان جم برگزار شد، پژوهش‌محوری دانشگاه را یکی از نیاز‌های مهم شهرستان در بخش صنعت نفت، گاز و پتروشیمی معرفی کرد.

وی با بیان اینکه مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی از سرمایه‌های انسانی استان بوشهر هستند، ادامه داد: تلاش‌ مسئولان دانشگاه برای احیای جایگاه دانشگاه، استاد و دانشجو قابل تقدیر بوده و حضور و سرکشی مستمر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر از شهرستان‌ها نشان از دغدغه‌مندی و تلاش برای ایجاد تحول در مسیر دانشگاه و استان است.

فرماندار شهرستان جم با بیان اینکه سال ۸۹ به‌عنوان بخشدار مرکزی جم از ایجاد سه دانشگاه آزاد اسلامی، پیام نور و فنی و مهندسی بسیار حمایت کرده است، متذکر شد: انتظاری که پس از ۱۳ سال از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی می‌رود اینکه با توجه به وجود صنایع نفت و گاز، دانشگاه آزاد اسلامی با پژوهش‌محوری، متولی پژوهش‌ها در این حوزه‌ها باشد تا نیاز علمی و آموزشی استان بوشهر به خارج محدودتر باشد.

احمدپور با بیان اینکه شهرستانی موفق است که دانشگاه، استاد و دانشجویانی موفق داشته باشد، عنوان کرد: زیرساخت این مهم، در آموزش و پرورش است و باید دانش‌آموزان و دانشجویان در طراز انقلاب اسلامی باشند.

وی با تأکید بر اینکه امروز دانش‌آموزان و دانشجویان باید از وقایع بین‌المللی آگاه باشند، خواستار تشریح اوضاع سیاسی جهان در کلاس‌های درسی شد و افزود: جوانان ما باید بدانند که چه فجایعی در دانشگاه‌ها و دیگر جوامعی که دم از آزادی می‌زنند برای مردمی که خواسته سیاسی ندارند، در حال اتفاق افتادن است.

فرماندار شهرستان جم با اشاره به اینکه آزادی، تعاریف مشخصی دارد و ماهیت آن برای همگان مشخص است، ادامه داد: استادان باید همان راه و مسیری را در پیش بگیرند که استاد شهید، مرتضی مطهری در زمان پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در پیش گرفت.

احمدپور با یادآوری اینکه سال ۵۷ یک نفر دارای مدرک کارشناسی و در دهه چهل که دهه دیپلم‌سازی کشور بود، در شهرستان جم وجود نداشت، خاطرنشان کرد: امروز نزدیک به یک‌هزار و ۲۰۰ معلم با مدرک تحصیلی کارشناسی‌ارشد و بالاتر در شهرستان جم وجود دارد که بیش از ۷۰ درصد آنان زنان و دختران هستند.

وی در ادامه مطرح کرد: تمام بستر‌های تعالی و رشد در کشور مهیاست و هرکس خواسته، توانسته به اهداف مدنظرش دست یابد و امروز سلاح ایران اسلامی نه بمب اتم، بلکه جوانان کشور است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته