دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 08:34
حجت‌الاسلام صفوی:

آیت‌الله بهجت در مقام عمل و سبک زندگی «موحد» بود

آیت‌الله بهجت در مقام عمل و سبک زندگی «موحد» بود
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان تأکید کرد که آیت‌الله بهجت در مقام عمل و سبک زندگی «موحد» بود.
کد خبر : 911455

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مراسم پانزدهمین سالگرد ارتحال آیت‌الله محمد تقی بهجت فومنی در زادگاه آن عالم ربانی و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت برگزار شد.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان در این مراسم گفت: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، مأموریت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم این است که دست و پای مردم را آزاد کرده و زنجیر‌ها را بردارد و بهجت به معنای واقعی «عبد» بود، ایشان از دوران کودکی مراقب بود و اجازه نداد به دست و پایش زنجیر بیفتد.

آیت‌الله بهجت در مقام عمل و سبک زندگی «موحد» بود

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین صفوی بیان کرد: آیت‌الله بهجت از همان ابتدای زندگی فهمید که باید «عبد» باشد، بنابراین به مرحله‌ای از رهایی و آزادی رسیده بود که مانند اولیای خدا، دنیا در نظرش بسیار ناچیز و بی‌ارزش بود.

وی با اشاره به اینکه بر مزار آن مرحوم شریف نوشته شده «العبد»، افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید، من جلیس و همنشین کسی هستم که «بنده» من باشد، بنابراین افتخار آیت‌الله بهجت این است که بگوید «من عبد هستم.»

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان  کرد: البته که مقام «عبد» بسیار والا و ادعای شجاعانه و بزرگی است، چراکه عبودیت موجب شد، پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم اذن رسالت و مأمور حق بودن را از پروردگار بگیرد.

آیت‌الله بهجت در مقام عمل و سبک زندگی «موحد» بود

صفوی متذکر شد: عبودیت یعنی اینکه من سررشته همه امور زندگی‌ام را به دست «الله» بدهم و اگر انسان به خدا توکل کند و رابطه خود را با خدا حفظ کند و ولایت خدا را داشته باشد، خدا به او تقوی فردی، اجتماعی و سیاسی می‌دهد.

وی در توصیف بندگی به نقل از امام صادق علیه‌السلام گفت: حقیقت عبودیت این است که انسان به مقام توحید در مالکیت برسد و تنها مالک هستی را خدا بداند و آیت‌الله بهجت آزاد بود، او حُرّی بود که امیرالمومنین علی(ع) دنبال او می‌گشت.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان مطرح کرد: آیت‌الله بهجت در مقام عمل و سبک زندگی «موحد» بود.

به گزارش آنا، در حاشیه این مراسم حاضران از نمایشگاه کتاب آثار آن عالم ربانی در کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد فومن و شفت بازدید کردند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته