دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1401 - 15:04
با حضور مسئولان؛

مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد انزلی معرفی شدند

مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد انزلی معرفی شدند
مسئولان بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در بخش برادران و خواهران با حضور مسئولان معرفی شدند.
کد خبر : 814535

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های خبرگزاری آنا از بندرانزلی، آیین تکریم و معارفه مسئولان قدیم و جدید بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با حضور جانشین سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان، سرپرست دانشگاه، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر انزلی و غرب گیلان و جمعی از مسئولان و اعضای بسیج دانشجویی این  دانشگاه برگزار و علیرضا یوسفی‌پور به‌عنوان مسئول جدید بسیج دانشجویی برادران و شیدا ملاحظه‌کار به‌عنوان مسئول بسیج دانشجویی خواهران معرفی شدند و از تلاش‌های ابوالفضل روحی‌زاده مسئول سابق بسیج دانشجویی دانشگاه قدردانی شد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر‌انزلی در این نشست با بیان اینکه براساس تأکیدات مقام معظم رهبری، بسیج یکی از مهم‌ترین تشکل‌هاست، گفت: در حقیقت می‌توان گفت بسیج مولود انقلاب اسلامی است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بندرانزلی معرفی شد

کریم کیاکجوری با بیان اینکه انتظارات از بسیج و اهدافِ تعریف‌شده برای آن، ضرورت و اهمیت بسیج را پررنگ‌تر ساخته است، مطرح کرد: بسیج باید به گونه‌ای الگو باشد که موجب جذب حد اکثری افراد جامعه شود.

وی به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی اشاره و تبیین کرد: در این بیانیه روی سخن مقام معظم رهبری بیشتر با جوانان است. اگر می‌خواهیم به تمدن‌سازی برسیم، لازمه آن خودسازی است و باید تغییر را از خودمان آغاز کنیم و در این زمينه دانشگاهِ آزاد اسلامی واحد بندرانزلی باید در همه زمینه‌ها ممتاز و برجسته باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با اشاره به جمله امام خمینی(ره) که فرمودند: «باید مسائل و مشکلات را بشناسید تا بتوانید آینده بهتری بسازید»، گفت: انتظارم از اعضای بسیج دانشجویی دانشگاه آن است که فهرستی از مشکلات را تهیه و در راستای رفع آنها برنامه‌‌ریزی کند؛ چراکه بسیج باید در تمام حوزه‌ها در کنار دانشگاه باشد.

کیاکجوری با تأکید بر اینکه بسیج و حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه باید رویکرد مسئله‌محوری و حل مسئله داشته باشد، ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، یکی از رسالت‌های ما حل مسئله است، از این رو از  بسیج دانشجویی انتظار داریم با توجه به امکانات موجود، تعامل نزدیک‌تر و بیشتری با مسئولان دانشگاه داشته و در تمامی حوزه‌ها کمک‌حال دانشگاه باشد.

وی با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر مقوله علم و پژوهش و اقتصاد در بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: بسیج دانشجویی باید در حوزه دانش و پژوهش پیشقراول و ممتاز بوده و از این منظر نماینده خوبی برای بسیج دانشجویی کشور باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی افزود: حوزه بسیج دانشجویی باید در موضوع اقتصاد نیز کمک‌حال دانشگاه بوده و پیشگام و فعال باشد.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان هم با اشاره به اغتشاشات اخیر در کشور و پیوستن بخش کوچکی از بدنه جامعه از جمله قشر دانشجویی به این اغتشاشات از روی ناآگاهی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی نظم حاکم بر جهان و مهره‌چینی قدرت در حال تغییر بوده و ما وارد فصل جدیدی در دنیا می‌شویم.

**پیش‌بینی‌ها گویای افول قدرت آمریکاست

جعفری تشریح کرد: پیش‌بینی‌ها گویای افول قدرت آمریکا بوده و بر‌اساس پژوهش یکی از پژوهشگاه‌های آمریکا، این کشور در سال ۲۰۳۰ دیگر ابر‌قدرت نخواهد بود. 

وی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی که فرمودند: «سال‌های ابتدایی یک دهه سرنوشت‌ساز هستیم و در پایان این دهه دیگر شاهد ابرقدرتی آمریکا نخواهیم بود»، افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از سخنرانی‌های اخیر خود پارامترهایی را برای ابرقدرتی در دنیا مطرح و بیان کردند که کسی در دنیا آقایی خواهد کرد که  دارای برتری علمی باشد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بندرانزلی معرفی شد

جانشین سازمان بسیج دانشجویی گیلان افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی، سرعت پیشرفت علم در کشورمان بی‌سابقه است و در موضوع علم نخستین جایی که از آن انتظار کار می‌رود، دانشگاه است و در دانشگاه توقعات از حوزه بسیج دانشجویی بیش از سایر حوزه‌هاست. 

جعفری اظهار کرد: آینده کشور در دست جوانان دانشگاهی است و نیازمند دانشگاهی امن و آرام هستیم تا افراد بتوانند در آن با آرامش خاطر مباحث علمی را دنبال کنند.

وی با تأکید بر اهمیت مسئله‌محوری در بسیج دانشجویی گفت: اگر مسائل و مشکلات را نشناسیم به بیراهه خواهیم رفت. هدف اصلی و نهایی ما در بسیج دانشجویی دفاع از آرمان‌های والای نظام و انقلاب بوده و برای دستیابی به این هدف والا، اهداف میانی برای بسیج دانشجویی تعریف شده است.

جانشین سازمان بسیج دانشجویی گیلان تأکید کرد: مسئولیت‌هایی که در بسیج دانشجویی تعریف شده (فرهنگ‌سازی، عملیات جهادی، مطالبه‌گری، رشد و...)، برگرفته از پیام امام خمینی(ره) و منویات مقام معظم رهبری و در مسیر تحقق اهداف نظام و انقلاب و رشد و توسعه کشور است.

به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی با ۳ هزار و ۲۰۰ دانشجو و ۸۲ عضو هیئت علمی در محدوده منطقه آزاد انزلی واقع شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته