دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

زارع‌پور: ۸۰ درصد روستا‌های سیستان و بلوچستان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند

زارع‌پور: ۸۰ درصد روستا‌های سیستان و بلوچستان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات در موضوع توسعه ارتباطات و برقراری دسترسی ارتباطی نگاه ویژه‌ای به استان‌های کمتر برخوردار به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان دارد.
کد خبر : 852260

به گزارش گروه ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا،عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (دوشنبه) در جلسه هفتگی با استانداران کشور برای پیگیری پروژه ملی فیبر نوری منازل کسب‌وکارها و بررسی وضعیت ارتباطی این استان، میزبان محمد کرمی، استاندار سیستان و بلوچستان بود.

وزیر ارتباطات در ابتدای این جلسه گزارشی از وضعیت ارتباطی استان سیستان و بلوچستان ارائه کرد و با اشاره به تعداد 3442 روستای بالای بیست خانوار در این استان گفت: تاکنون نزدیک به 80 درصد روستاهای بالای بیست خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت و پایدار متصل شده‌اند.

وی افزود: از ابتدای در دولت سیزدهم تاکنون ۶۷۲ روستای بالای بیست خانوار به شبکه ارتباطی متصل شده‌اند و ۲۰ درصد روستاهای باقی‌مانده که عموماً ازجمله روستاهای دورافتاده، صعب‌العبور و فاقد زیرساخت‌های لازم ازجمله برق و جاده هستند تا پایان امسال به شبکه ارتباطی متصل خواهد شد.

زارع پور ادامه داد: همچنین برای بهبود کیفیت و پایداری شبکه ارتباطی بیش از 2 هزار کیلومتر فیبر نوری در سه فاز در دستور کار قرارگرفته است که فازهای اول و دوم آن نیز پیشرفت قابل‌توجه ای داشته‌اند.

وزیر ارتباطات تصریح کرد: پوشش جاده‌ای نیز در استان سیستان و بلوچستان از وضعیت نسبت خوبی برخوردار است به‌طوری‌که از 7863 کیلومتر جاده‌های استان 91.3 درصد تحت پوشش شبکه ارتباطی قرارگرفته‌اند.

زارع پور در ادامه تأکید کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در موضوع توسعه ارتباطات و برقراری دسترسی ارتباطی نگاه ویژه‌ای به استان‌های کمتر برخوردار به‌ویژه استان سیستان و بلوچستان دارد.

وی در ادامه با اشاره به پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها گفت: مهم‌ترین برنامه ما برای افزایش سرعت اینترنت پروژه ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها است که در گام نخست این پروژه، ۳ میلیون خانوار تحت پوشش قرارگرفته‌اند و در چندین شهر، سرویس‌دهی اپراتور‌های مختلف فیبر نوری که ۸ اپراتور هستند به‌طور مستقل یا در کنار شرکت مخابرات در سراسر کشور آغاز شده است و طبق برنامه تا پایان سال ۸ تا ۱۰ میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند

زارع پور با بیان اینکه برنامه ما آن است که تا پایان دولت ۲۰ میلیون خانوار را تحت پوشش قرار دهیم، گفت: طبیعی است که تمامی شهر‌ها در فاز اول تحت پوشش قرار نمی‌گیرند.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: اپراتور توسعه‌دهنده فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در استان سیستان و بلوچستان به‌زودی معرفی می‌شود و در همین جلسه قصد داریم که از آقای استاندار این قول را بگیریم که شخصاً مدیریت و کنترل پروژه این طرح ملی را در استان بر عهده بگیرند و با برگزاری جلسات منظم هفتگی با حضور مدیران استانی ازجمله فرمانداران، بخشداران و شهرداران با تشریح اهمیت این پروژه، نسبت به رفع موانع و تسریع در پیشرفت آن اقدام کنند.

وی در خاتمه تأکید کرد: با معرفی اپراتور توسعه‌دهنده پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در استان، تلاش می‌شود تا پایان سال دستکم شهر زاهدان تحت پوشش کامل قرار گیرد و در ادامه و ظرف دو سال آینده، سایر شهرهای استان نیز تحت پوشش فیبر نوری قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته