دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سلطه «انویدیا» بر بازار تراشه‌های هوش مصنوعی/ رقابت همچنان ادامه دارد

سلطه «انویدیا» بر بازار تراشه‌های هوش مصنوعی  رقابت همچنان ادامه دارد
سلطه انویدیا در بازار مشهود است، زیرا این شرکت بیش از ۷۰ درصد از فروش تراشه هوش مصنوعی را به خود اختصاص داده و سهم بیشتری در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد دارد.
کد خبر : 864616

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری خبرگزاری آنا، انویدیا، سازنده پیشرو تراشه‌های طراحی شده برای هوش مصنوعی (AI)، طی دهه گذشته به رهبری تقریبا غیرقابل نفوذی در این زمینه دست یافته است. این شرکت در ابتدا روند رو به رشد هوش مصنوعی را تشخیص داد و سرمایه‌گذاری زیادی روی تراشه‌هایی انجام داد که قادر به انجام وظایف پیچیده مانند تشخیص تصویر، تشخیص چهره و تشخیص گفتار هستند. سلطه انویدیا در بازار مشهود است، زیرا این شرکت بیش از ۷۰ درصد از فروش تراشه هوش مصنوعی را به خود اختصاص داده و سهم بیشتری در آموزش مدل‌های هوش مصنوعی مولد دارد.

موفقیت انویدیا را می‌توان به نوآوری مستمر و رویکرد جامع آن در توسعه هوش مصنوعی نسبت داد. این شرکت نه تنها روی تولید تراشه تمرکز کرده، بلکه جامعه بزرگی از برنامه نویسان هوش مصنوعی ایجاد کرده است که به طور مداوم با استفاده از فناوری انویدیا اختراع می‌کنند. تراشه‌های انویدیا به طور گسترده‌ای در صنایع مختلف مورد استفاده قرار گرفته‌اند؛ زیرا عملکرد و کارایی بهتری ارائه می‌دهند و هم در زمان و هم در هزینه مشتریان صرفه جویی می‌کنند.

جنسن هوانگ، هم‌بنیان‌گذار و مدیرعامل انویدیا، معتقد است تراشه‌های آن‌ها کم هزینه‌ترین راه حل را در جهان ارائه می‌دهند و بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها تاکید می‌کند که با کاهش زمان آموزش مدل‌های هوش مصنوعی به دست می‌آید.

انویدیا برای حفظ موقعیت پیشرو خود، عرضه‌های خود را فراتر از تراشه‌ها گسترش داده است. این شرکت دسترسی به کامپیوتر‌های تخصصی، خدمات محاسباتی و سایر ابزار‌های ضروری برای توسعه هوش مصنوعی را برای مشتریان فراهم می‌کند. رویکرد جامع انویدیا موقعیت خود را به عنوان یک فروشگاه تک مرحله‌ای برای نیاز‌های توسعه هوش مصنوعی مستحکم کرده است.

با وجود موقعیت مسلط انویدیا در بازار، رقابت همچنان قابل انتظار است. دستگاه‌های میکرو پیشرفته «ای‌ام‌دی» (AMD) با پردازنده گرافیکی یکی از امیدوارکننده‌ترین شرکت‌کنندگان در این مسابقه است، لیزا سو، مدیر عامل ای‌ام‌دی، معتقد است که رقابت هنوز به پایان نرسیده است و تسلط انویدیا بر بازار همچنان با چالش‌هایی روبرو خواهد بود.

به طور خلاصه، شناخت زودهنگام انویدیا از روند هوش مصنوعی، توسعه تراشه‌های متناسب، و رویکرد جامع به توسعه هوش مصنوعی، این شرکت را به عنوان یک پیشرو در این زمینه معرفی کرده است. تراشه‌های آن به دلیل عملکرد برتر، کارایی و مقرون به صرفه بودن به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. انتظار می‌رود رقابت در بازار تراشه‌های هوش مصنوعی ادامه داشته باشد چرا که شرکت‌هایی مانند ای‌ام‌دی قصد دارند سلطه انویدیا را به چالش بکشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته