دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 شهريور 1402 - 00:30

سمور سیاه شکار یوزهای ایرانی می‌شود؟/ شاگردان قلعه‌نویی به دنبال برتری بر آنگولا

سمور سیاه شکار یوزهای ایرانی می‌شود؟  شاگردان قلعه‌نویی به دنبال برتری بر آنگولا
تیم ملی کشورمان در دومین دیدار دوستانه فیفادی شهریور خود در ورزشگاه بی‌تماشاگر آزادی میزبان آنگولا خواهد بود.
کد خبر : 867450

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های ملی فوتبال ایران و آنگولا در چارچوب بازی‌های فیفادی ساعت ۱۹:۳۰ فردا در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر خواهند رفت. 

دو تیم در شرایطی به مصاف یکدیگر می‌روند که پیش از این سه بار در قالب بازی‌های رسمی و تدارکاتی مقابل هم صف‌آرایی کرده‌اند. اولین بازی در جام جهانی ۲۰۰۶ آلمان برگزار شد که با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. دومین بازی دو تیم ۱۲ دی ۱۳۸۹ برگزار شد که این بازی دوستانه با برتری یک بر صفر تیم ملی کشورمان تمام شد. ۹ خرداد ۱۳۹۳ آخرین رویارویی دو تیم بود و این بازی تدارکاتی هم با تساوی یک بر یک به پایان رسید تا در مجموع سه بازی که این دو تیم داشته‌اند نماینده آسیا یک بار برنده شده باشد و دو بازی دیگر با تساوی به پایان رسیده است.

تیم ملی آنگولا در رتبه ۱۱۶ رنکینگ فیفا قرار دارد و در قاره آفریقا رتبه ۲۷ را به خود اختصاص داده است. هدایت این تیم بر عهده «پدرو گونکالوس» پرتغالی است. این مربی ۴۷ از سال ۲۰۱۹ هدایت «آنتلوپ‌های سمور سیاه» (لقی تیم ملی آنگولا) را بر عهده دارد و البته نتوانست تیمش را به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر رهنمون کند، اما به جام ملت‌های آفریقا ۲۰۲۳ صعود کرد. ۱۷ بازیکن تیم ملی آنگولا لژیونر هستند، اما عمدتاً در تیم‌های متوسط اروپا یا دیگر قاره‌ها بازی می‌کنند. ایوان کاوالیرو (مهاجم لیل فرانسه)، زین (مهاجم آاک آتن)، زیتو لوومبو (مهاجم کالیاری ایتالیا)، هلدر کاستا (مهاجم لیدزیونایتد) که قرضی به الاتحاد عربستان آمده، جاناتان بوآتو (مدافع والنسین فرانسه) و نوریو فورچونا (مدافع خنت بلژیک) مطرح‌ترین بازیکنان لژیونر این تیم هستند.

در مقابل تیم ملی کشورمان در رنکینگ فیفا رده ۲۴ را در اختیار دارد و در آسیا هم تیم دوم قاره کهن پس از ژاپن است. شاگردان امیر قلعه‌نویی در سه دوره اخیر جام جهانی حاضر بوده‌اند اگرچه با سرمربیگری کارلوس کی‌روش همانند سه دوره دیگری که به معتبرترین تورنمنت فوتبال جهان رفته بودند در مرحله گروهی از دور رقابت‌ها حذف شدند. قلعه‌نویی که برای دومین مرتبه به عنوان سرمربی تیم انتخاب شده در بازی‌هایی که در قالب تدارکاتی و تورنمنت کافا برگزار شد شکست نخورده است و انتظار می‌رود در بازی با آنگولا هم تیم او نتیجه را در ورزشگاه آزادی به حریف آفریقایی واگذار نکند و چه بسا به دومین پیروزی در تاریخ بازی‌های دو تیم دست یابد. 

آنگولا در آخرین بازی خود برابر ماداگاسکار به تساوی صفر بر صفر رسید و حضورش را در جام ملت‌های آفریقا قطعی کرد. تیم ملی ایران هم در شهر پلودیف برابر بلغارستان یک بر صفر پیروز شد. دو تیم در ورزشگاه بدون تماشاگر آزادی بازی می‌کنند و با توجه به جایگاه دو تیم در رده بندی فیفا و اینککه امیر قلعه‌نویی گفته به این بازی نگاه رسمی دارد و فکر می‌کند تیمش در جام ملت‌های آسیا بازی می‌کند، احتمال برتری ایران بیشتر است. 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته