دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

امکان صادرات محصولات کامپاند به کشورهای همسایه

امکان صادرات محصولات کامپاند به کشورهای همسایه
در تور فناورانه نمایشگاه ایران پلاست که توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری برگزار شد، امکان صادرات محصولات کامپاند به کشورهای همسایه مورد تحلیل و بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 868851

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، تور فناورانه بازدید از نمایشگاه همزمان با برگزاری نمایشگاه ایران پلاست به‌همراه بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران و نشست معرفی و بررسی چالش‌های صنعت پلاستیک در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد.

حسین کارگر، مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان از جمله سخنرانان این تور گفت: ماشین‌سازی تلاش صنعت با رویکرد توسعه و بهبود در ساخت ماشین‌آلات صنعت پلاستیک از سال ۱۳۷۰ فعالیت خود را آغاز کرد. در بدو امر، عمده تمرکز شرکت بر روی قالب‌سازی و ساخت ماشین‌آلات تزریق پلاستیک قرار گرفت و در این حوزه دستاورد‌های بزرگی حاصل شد.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: فرهنگ عمومی ما در هر سه زمینه دانش، سرمایه و مهارت بر مبنای برتری‌طلبی شکل گرفته که منجر به کار جمعی مورد نیاز نمی‌شود. همچنین حاصل خروجی دانشگاه و دانشجوی ما غالباً تولید محور نبوده و نگاه خلق ثروت از تولید ندارد.

وی همچنین کمبود نیروی انسانی ماهر که از طریق دانشگاه وارد صنعت ماشین‌سازی شده باشند را از جمله چالش‌های این حوزه دانست و مطرح کرد: دانشجویان پس از فارغ‌التحصیلی در جستجوی مشاغل پشت‌میزنشینی هستند. عدم وجود مرکز علمی دانشگاهی برای پاسخگویی به سؤالات محاسباتی و طراحی در ماشین‌سازی از چالش‌های دیگر این حوزه است.

امکان صادرات محصولات کامپاند به کشورهای همسایه

جمالی، یکی از اعضای شرکت دانش‌بنیان هم افزود: از سال ۱۳۸۶ با تکیه بر پیشینه غنی تحقیقات دانشگاهی و تعاملات صنعتی پا به کارزار تولید آمیزه‌های (کامپاندهای) پلیمری کشور گذاشت و با بهره جستن از تیم‌های توانمند مهندسی، بازرگانی و عملیاتی هرساله به تناژ تولید بالاتر، تنوع بیشتر در محصولات و همچنین تکنولوژی‌های جدیدتر در تولید و آمیزه سازی (کامپاندینگ) دست یافت.

وی مطرح کرد: شرکت ما با به‌کارگیری آخرین یافته‌های علمی و استفاده از تجهیزات به‌روز آمیزه‌های (کامپاندهای) خود را با کیفیت عالی در 6 خانواده به مشتریان عرضه می‌کند. محصولات این شرکت دانش‌بنیان در صنایع مختلفی همانند خودرو، لوازم خانگی، تجهیزات برق و الکترونیک، روشنایی، لوله و اتصالات، بسته‌بندی، صنعت ریلی و فیلم‌های کشاورزی پاسخگوی نیاز تولیدکنندگان است.

جمالی در پایان اشاره کرد: جریان پایدار دانش در سازمان و بهره‌گیری از روش‌های نو و پربازده تولید در این مجموعه، سبب شده تا نه‌تنها محصولات این شرکت به یک رقیب جدی برای مواد مشابه وارداتی تبدیل شوند، بلکه صادرات محصولات این شرکت به کشور‌های همسایه نیز آغاز شود که خود گام ارزشمندی در اعتلای صنعت آمیزه سازی کشور در منطقه خواهد بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته