دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها ۳۲؛

چه شرکت‌های دانش‌بنیانی باید اظهارنامه مالیاتی داشته باشند؟

چه شرکت‌های دانش‌بنیانی باید اظهارنامه مالیاتی داشته باشند؟
همه شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در پارک‌های علم‌ و فناوری که معاف از مالیات هستند باید اظهارنامه مالیاتی را به اداره مالیات ارائه دهند.
کد خبر : 872649

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، فرم اظهارنامه مالیاتی توسط اداره امور مالیاتی کشور مشخص شده و شامل اطلاعات شخصی، حقوقی و مالی افراد می شود و همه شرکت های دانش‌بنیان مستقر در پارک های علم‌ و فناوری که معاف از مالیات هستند نیز باید این اظهارنامه را به اداره مالیات ارائه دهند.  

موضوع اظهارنامه بارها از سوی مسئولان و متولیان امر دانش‌بنیان، تاکید شده که همه شرکت های دانش‌بنیان و مستقر در پارک های علم‌ و فناوری باید اظهارنامه مالیاتی خود را در موعد مقرر به سازمان امور مالیاتی تسلیم کنند و گمان نکنند که معاف از مالیات هستند نیازی به تکمیل اظهارنامه ندارند.  

مالیات‌ها به عنوان یکی از مهم ترین منابع درآمدی دولت به دو گروه مالیات های مستقیم و مالیات های غیر مستقیم، تقسیم بندی می شود. مالیات های مستقیم نیز دارای زیرمجموعه های متعددی بوده که یکی از انواع آن، مالیات بر درآمد است.  

 در این نوع از مالیات، مودیان مالیاتی باید در پایان هر سال مالی، با ثبت نام و ارسال اظهارنامه مالیاتی، اطلاعات مربوط به میزان درآمد، سود، زیان و هزینه های خود را برای سازمان امور مالیاتی کشور ارسال کنند.  

اصولا میزان مالیات مودیان، براساس اظهار نامه های مالیاتی، تعیین شده، مگر آنکه خلاف واقع بودن اظهارات مودیان مالیاتی برای سازمان امور مالیاتی کشور، احراز شود. با توجه به اینکه نحوه ثبت و مهلت ثبت نام اظهارنامه مالیاتی، دارای ترتیب خاصی بوده، لازم است تا مودیان مالیاتی، با نحوه تکمیل و ثبت اظهارنامه مالیاتی و نکات مربوط به آن، آشنا شوند.  

ازاین‌رو با توجه به اینکه موضوع مالیات، امری سالانه است و شرکت های دارای شرایط برخورداری از معافیت مالیاتی باید هر سال اقدام به تسلیم اظهارنامه‌های خود کنند، لازم است تا نسبت به فرآیندهای لازم در این باره آگاه باشند.  

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته