دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها ۳۳؛

خدمات دانش‌بنیان شامل حال چه شرکت‌هایی می‌شود؟

خدمات دانش‌بنیان شامل حال چه شرکت‌هایی می‌شود؟
شرکت‌هایی که با فعالیت خود ارتقای دانش و توسعه فناوری را پدید می‌آورند و با فعالیت‌های تجاری به سود می‌رسند از طرح‌های حمایتی برخوردار می‌شوند که به آنها خدمات دانش‌بنیان می‌گوییم.
کد خبر : 873010

به گزارش خبرنگار علم و فناوری آنا، خدمات دانش بنیان شامل خدمات فناوری درحوزه زیستی، پزشکی، کشاوورزی، صنعتی، محیط زیستی، پلیمرها، کامپوزیت‌ها و همچنین محصولات الکترونیکی و اطلاعات و ارتباطات و سایر حوزه‌ها می شود.

شرکت‌هایی که با فعالیت خود ارتقای دانش و توسعه فناوری را پدید می‌آورند و با فعالیت‌های تجاری خود به سود می‌رسند، از این طرح‌های حمایتی برخوردار می‌شوند. مجموعه این تسهیلات همان خدمات دانش بنیان است.

محصولات یک شرکت مبتنی بر دانش باید به نحوی طراحی و تولید شده باشد که به سختی قابل کپی بر داری شود. این محصولات باید توسط تحقیق و توسعه‌های قابل توجهی تولید و یا مورد آزمایش قرار بگیرند. روش و ایده‌های شرکت دانش محور باید منجر به ایجاد خواص یا کارکرد‌های پیچیده‌ای در محصول شود که مشمول خدمات باشند.

همچنین محصولات یا باید در مرحله تولید باشد و یا به شیوه یک نمونه آزمایشگاهی قابل بررسی باشند. یکی از مهم‌ترین شاخص‌های اندازه گیری این شرکت ها، محیط اقتصادی و تجاری است. در واقع این فاکتور باعث تشویق سرمایه‌گذاری و رشد فعالیت‌های اقتصادی و تجاری می‌شود. شاخص‌هایی مانند سهم صادرات خدمات و محصولات میزان سرمایه گذاری مستقیم شرکت‌های خارجی و … جهت اندازه گیری شرکت‌های مبتنی بر دانش ملاک قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته