دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با افزایش بدهی‌های آمریکا

قیمت طلا ۷۰۰ دلار در هر اونس افزایش می‌یابد

قیمت طلا ۷۰۰ دلار در هر اونس افزایش می‌یابد
طلا در ماه نوامبر در بازار‌های کالا رشد کرد، زیرا بدهی ایالات متحده از کنترل خارج شد. قیمت طلا روز چهارشنبه ۶.۱ درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافت که بزرگترین جهش ثبت شده در یک روز در این ماه بود.
کد خبر : 879355

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا از وبگاه Watcher.Guru، جس فلدر، گزارشگر فلدر، گفت که بی‌ثباتی در اقتصاد ایالات متحده می‌تواند قیمت طلا را افزایش دهد چرا که طلا به عنوان پناهگاه امن و پوششی در برابر تورم در بحبوحه زمان بی ثباتی اقتصادی تلقی می‌شود. به همین دلیل طلا در حال تبدیل شدن به یک کالای رقابتی است، از این رو پیش بینی می‌شود که قیمت آن در سال آینده یعنی ۲۰۲۴ افزایش یابد.

بدهی ایالات متحده از کنترل خارج شد

طلا در ماه نوامبر در بازار‌های کالا رشد کرد، زیرا بدهی ایالات متحده از کنترل خارج شد. قیمت طلا روز چهارشنبه ۶.۱ درصد در برابر دلار آمریکا افزایش یافت که بزرگترین جهش ثبت شده در یک روز در این ماه بود. این رشد قیمت همزمان با افزایش بدهی ایالات متحده به بالاترین رقم تاریخ یعنی ۳۳.۶ تریلیون دلار است که به نوبه خود باعث افزایش قیمت طلا می‌شود.

درگیری‌ها در خاورمیانه، بخصوص حمله رژیم صهیونیستی به غزه افزایش قیمت طلا را بیش از پیش تشدید می‌کند. آمریکا و کشور‌های بلوک غرب از ایجاد آرامش و آتش‌بس امتناع می‌کنند و این به این معناست که ممکن است شعله آتش جنگ بلندتر شود.
شایان ذکر است جنگ‌ها مستقیماً تاثیر منفی بر بازار‌ها دارند و احتمال افت بازار سهام در این شرایط بالاست. بنابراین، طلا به عنوان یک گزینه جایگزین و مطمئن برای جلوگیری از سقوط سرمایه گذاری در شرایط عدم اطمینان در نظر گرفته می‌شود.

قیمت طلا می‌تواند ۷۰۰ دلار افزایش یابد و در مرحله بعد به ۲۷۰۰ دلار برسد

فلدر با در نظر گرفتن تمام سناریو‌های ممکن و بازار جاری طلا پیش بینی می‌کند که قیمت طلا در آینده ممکن است تا ۷۰۰ دلار افزایش یابد. فلدر در گفتگویی به کیتکونیوز گفت که وی تصور میکند طلا رکورد بالاترین قیمت تاریخ، یعنی ۲۷۰۰ دلار در هر اونس را ثبت می‌کند. این بازگشت سرمایه (ROI) تقریباً ۳۸ ٪ از قیمت فعلی اونس طلا یعنی ۱۹۶۹ دلار است.

نکته اینجاست که با افزایش نوسانات بازار خزانه داری، فدرال رزرو باید وارد عمل شود؛ فدرال رزرو نیز اعلام کرده است برنامه جدیدی را برای کمک به ثبات بازار‌ها معرفی می‌کند. به این صورت پس از مشخص نرخ جدید عرضه و تقاضا برای طلا می‌توان دید که بازار طلا چگونه حرکت می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: طلا اونس قیمت طلا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته