دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

خیز قیمت جهانی طلا به سمت ۲۰۰۰ دلار

خیز قیمت جهانی طلا به سمت ۲۰۰۰ دلار
به دنبال گزارش مثبت هفتگی ایالات متحده، قیمت طلا می‌تواند به مرز ۲۰۰۰ دلار برسد.
کد خبر : 879693

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری آنا، وبگاه Watcher.Guru، در گزارشی نوشت: هم اکنون طلا از میانگین متحرک ساده ۲۰ روزه (SMA) در محدوده ۱۹۷۴ دلار عبور کرد و متعاقباً به ۱۹۸۷ دلار رسید؛ این بالاترین قیمت از ۶ نوامبر است. پیش‌بینی‌ها می‌گوید سطح مقاومت بعدی ۱۹۹۲ دلار است که عبور از آن می‌تواند لحظه مهمی برای اقتصاد جهانی باشد. اگر طلا بتواند این سطح مقاومت را بشکند طبیعی است که محدوده ۲۰۰۰ دلار نیز در دسترس قرار گیرد. حالا باید دید که احتمال این اتفاق چقدر است؟

آیا قیمت جهانی طلا به سمت ۲۰۰۰ دلار می‌رود

آیا طلا پس از رکوردشکنی نوامبر در محدوده ۲ هزار دلار باقی خواهد ماند؟

اطلاعات اقتصادی ایالات متحده نشان می‌دهد که فدرال رزرو اقدامات خیلی محدودی برای مقابله با تورم انجام داده است. درپی این موضوع رشد قیمت طلا نیز به دلیل تضعیف دلار شدت گرفته است. این عوامل نشان دهنده نقطه عطفی است که طلا به سوی آن حرکت می‌کند. به هر جهت اطلاعات، نشانگر حرکت قیمت اونس طلا به سمت ۲ هزار دلار است. مخصوصا که سطح حمایت فعلی ۱۹۷۵ دلار است. همچنین میانگین متحرک ساده ۱۰۰ روزه و نشانگرهای روند صعودی محدوده  ۱۹۶۴ دلار را نمایش می دهند.

آیا قیمت جهانی طلا به سمت ۲۰۰۰ دلار می‌رود

با این حال، قیمت طلا همچنان در فضای نسبتاً حساسی باقی می‌ماند، زیرا صعود به اندکی زیر این خط می‌تواند منجر به سقوط قیمت به ۱۹۵۰ دلار شود. هم اکنون به دلیل شرایط تورمی، روند صعودی بازار طلا دست برتر را دارد. علاوه براین دیوید کوتل، تحلیلگر بازار DailyFX بر اساس نظرات تحلیل کرد که فدرال رزرو در جنگ با تورم موفق می‌شود؛اما با این حال قیمت طلا همچنان روند صعودی خواهد داشت.

وی تصریح کرد: با وجود تمام ویژگی‌های برجسته فلز زرد به عنوان یک محافظ تورم، بازار طلا به دلیل افزایش هزینه‌های استقراض آسیب دیده است.

وی افزود: این حداقل تا حدی توضیح می‌دهد که چرا ارقام ضعیف‌تر تورم می‌توانند قیمت دارایی مانند طلا که به‌طور سنتی ریسک‌پذیر است را افزایش دهند. در نهایت، کوتل اشاره کرد که نرخ ۲۰۰۰ دلار می‌تواند برای این فلز دردسترس باشد.

این تحلیلگر تاکید کرد: در این مرحله به وضوح هیچ نشانه‌ای از خرید بیش از حد وجود ندارد و این نشان می‌دهد که این حرکت گاوی در بازار می‌تواند قدرت کافی برای بازگشت به نرخ ۲۰۰۰ دلار و احتمالاً به سقف ۲۰۰۹ دلار تا پایان اکتبر را داشته باشد. 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته