دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
دایرةالمعارف دانش‌بنیان‌ها ۵۲؛

امریه دانش‌بنیان چیست؟

امریه دانش‌بنیان چیست؟
امریه دانش‌بنیان تسهیلاتی است که به شرکت‌های دانش‌بنیان داده می‌شود تا بتوانند افراد متخصص را به عنوان سرباز در مجموعه خود استخدام کنند.
کد خبر : 880483

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، امریه سربازی یکی از روش‌های گذراندن دوره خدمت نظام وظیفه است. در این شیوه شخص به جای گذراندن دوره سربازی در یکی از پادگان‌ها، خدمت سربازی خود را در سازمان‌هایی مانند وزرات نیرو، قوه قضائیه، شهرداری و یا نهاد‌هایی مانند آستان قدس رضوی می‌گذراند.

امریه دانش‌بنیان تسهیلاتی است که به شرکت‌های دانش‌بنیان داده می‌شود تا بتوانند افراد متخصص را به عنوان سرباز در مجموعه خود استخدام کنند. این مورد یک امتیاز مهم برای سرباز محسوب می‌شود؛ زیرا گذراندن این دوره را برای شخص تسهیل خواهد کرد.

امریه شرکت دانش‌بنیان به این شکل کار می‌کند که افرادی که شرایطش را دارند می‌توانند درخواست خود را برای گذراندن خدمت سربازی در یک شرکت دانش‌بنیان بفرستند. این درخواست باید به وسیله شرکت مورد نظر تأیید شده و بعد به سازمان نظام وظیفه ارجاع شود. اگر فرد تأیید شود، بعد از گذراندن دوره آموزشی در پادگان به شرکت معرفی شده و به عنوان سرباز فناور در آن فعالیت می‌کند.

این فعالیت باید در جهت حل مشکلات علمی و فنی کالا و خدمات دانش‌بنیان شرکت و یا پیشرفت علمی و فنی آن‌ها باشد. فرد متقاضی امریه دانش‌بنیان، حقوق و تسهیلات خوبی هم دریافت می‌کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته