دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
01 آذر 1402 - 16:01

برگزاری همایش ملی «داده‌کاوی در علوم مهندسی و زیستی» در ۱۲ محور کاربردی

برگزاری همایش ملی «داده‌کاوی در علوم مهندسی و زیستی» در ۱۲ محور کاربردی
همایش ملی «داده‌کاوی در علوم مهندسی و زیستی» در ۱۲ محور کاربردی در دانشگاه آزاد اسلامی خمینی‌شهر برگزار شد.
کد خبر : 880654

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، علی حیدری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر در نخستین همایش ملی «داده‌کاوی در علوم مهندسی و زیستی» به بیان اهداف این همایش پرداخت و گفت: دانش داده‌کاوی در حقیقت یک فرآیند کارآمد است که می‌تواند دانش نهفته‌ای که در داده‌ها وجود دارد را کشف کند.

به گفته وی، امروزه هیچ مرز و محدودیتی برای دانش داده‌کاوی وجود ندارد و در حوزه‌های مختلف ازجمله حوزه‌های فنی مهندسی، پزشکی، اقتصادی، ارتباطات، کشاورزی، انرژی، علوم اجتماعی، فرهنگی، بازرگانی، نظامی، آموزشی و سیاسی می‌توان از این دانش کارآمد استفاده کرد.

حیدری افزود: این همایش در ۱۲ محور کاربردی شامل بازشناسی آماری الگو، انفورماتیک پزشکی، هوش مصنوعی و رباتیک، شبکه‌های هوشمند، الگوریتم‌های بهینه سازی فرا ابتکاری، تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه، یادگیری ماشین، کنترل هوشمند، داده کاوی و رایانش نرم، پردازش سیگنال و تصویر، پیش بینی و پایش و تحلیل حوادث برگزار شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر بیان کرد: ۹۰ مقاله پژوهشی از سراسر کشور به این همایش ارسال شد که بعد از داوری‌های علمی ۵۶ مقاله مورد پذیرش قرار گرفت.

حیدری ادامه داد: امروزه دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر در حوزه آموزش و پژوهش به دنبال یک رویکرد جدید است و در همین راستا در حوزه آموزش به دنبال کارآمدسازی دوره‌های تحصیلی و در حوزه پژوهش به دنبال کاربردی کردن پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته