دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
اتحادیه اروپا:

شرکت‌های بزرگ فناوری با محتوای نامناسب برای کودکان مبارزه کنند

شرکت‌های بزرگ فناوری با محتوای نامناسب برای کودکان مبارزه کنند
قانون‌گذاران اتحادیه اروپا از قوانینی حمایت می‌کنند که شرکت‌های بزرگ فناوری را مجبور به مقابله با محتوای نامناسب برای کودکان می‌کند.
کد خبر : 880781

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از رویترز، قانون‌گذاران اتحادیه اروپا با پیش‌نویس قوانینی موافقت کردند که متا، گوگل و سایر سرویس‌های آنلاین آلفابت را ملزم به شناسایی و حذف محتوای نامناسب برای کودکان می‌کند.

پیش‌نویس قانون در مورد موارد سوءاستفاده از کودکان که توسط کمیسیون اروپا در سال گذشته پیشنهاد شد، محل اختلاف طرفداران اقدامات ایمنی آنلاین و فعالان حریم خصوصی بوده است.

قانون‌گذاران اتحادیه اروپا باید جزئیات نهایی را با کشور‌های عضو، قبل از تبدیل شدن این پیش‌‍نویس به قانون بررسی کنند.

قانون پیشنهادی، سرویس‌های پیام‌رسان، فروشگاه‌های اپلیکیشن و ارائه‌دهندگان دسترسی به اینترنت را مجبور می‌کند تا تصاویر، ویدئو‌های جدید و همچنین مواردی از اصلاح را گزارش و حذف کنند.

یک مرکز در اتحادیه اروپا برای سوءاستفاده از کودکان راه‌اندازی خواهد شد تا به‌عنوان یک مرکز تخصصی عمل کند و گزارش‌ها را به پلیس ارسال کند.

برای جلوگیری از نظارت انبوه، قانون‌گذاران اتحادیه اروپا دستورات را تشدید کردند، البته این نظارت شدید تنها در صورتی صادر می‌شود که دلایل منطقی سوء‌ظن به سوء استفاده از کودکان وجود داشته باشد.

شرکت‌ها همچنین می‌توانند فناوری مورد استفاده برای کشف چنین تخلفاتی را انتخاب کنند، تا زمانی که این موضوع مشمول یک حسابرسی مستقل و عمومی باشد.

تصمیم قانون‌گذاران مبنی بر مستثنی کردن رمزگذاری سرتاسر از پیش‌نویس قوانین، مورد تحسین فعالان حریم خصوصی قرار گرفت.

جوانان لیبرال اروپایی می‌گویند: «موضع پارلمان اروپا کنترل بی‌رویه چت را حذف می‌کند و تنها اجازه نظارت هدفمند بر گروه‌هایی را می‌دهد که به طور منطقی مشکوک به ارتباط با مواد آزار کودکان با حکم قضایی هستند.»

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته