دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایران هفتمین تولیدکننده یخچال‌های نگهداری واکسن توسط یک شرکت دانش‌بنیان

ایران هفتمین تولیدکننده یخچال‌های نگهداری واکسن توسط یک شرکت دانش‌بنیان
یک شرکت دانش‌بنیان تاکنون یخچال‌های نگهداری واکسن را تولید کرده که به این واسطه به هفتمین تولید کننده این محصول پیوسته است.
کد خبر : 882048

پارسا دانشفرمدیرعامل دانش‌بنیان شرکت ابتکار تجهیز طب یکتا که تولید کننده تجهیزات بانک خون است در مراسم بازدید خبرنگاران از این شرکت گفت: این شرکت در زمینه تولید تجهیزات پزشکی اختصاصا تجهیزات بانک خون و یخچال‌های نگهداری دارو و واکسن فعالیت می‌کند. 

وی با اشاره به یکی از محصولات این شرکت گفت: محصول دانش‌بنیان این شرکت هم یخچال‌های نگهداری واکسن هستند که برای اولین بار در کشور تولید شده اند و اگر هند را حساب کنیم که تحت لیسانس انگلستان تولید می‌کند کلا هفت کشور یخچال واکسن تولید می‌کنند. 

مدیر این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: آمریکا، انگلستان، لوکزامبورگ، دانمارک، چین و هند تولیدکننده این یخچال‌ها هستند و ایران هفتمین کشوری است که این یخچال‌ها را تولید کرده است.

دانشفر ادامه داد: چون واکسن محصولی حساس به گرماست لذا نیاز است در صورت قطعی برق یا از کار افتادن کمپرسور‌های یخچال، دمای یخچال حداقل تا ۴ ساعت ثابت بماند که یخچال تولید شده در شرکت، این مزیت را دارد.

مدیر شرکت دانش‌بنیان افزود: یخچال تنها وسیله‌ای است که هیچ تسلطی روی آن نداریم، تلویزیون و لامپ را می‌توان خاموش کرد، اما یخچال را نمی‌توانیم! زیرا یخچال ترموستات دارد و به صورت خودکار خاموش می‌شود.

وی با اشاره به کاربرد‌های این یخچال‌ها گفت: خانه‌های بهداشت، کشور‌هایی که قطعی برق زیادی دارند مانند عراق می‌توانند از این یخچال‌ها بهره ببرند.

دانشفر در پاسخ به این پرسش که ظرفیت تولید چه میزان است، گفت: ظرفیت تولید این شرکت ۲۰۰ دستگاه یخچال دارویی است؛ تاکنون تقریبا ۷۰۰ دستگاه یخچال واکسن سفارش گرفته ایم که ظرف سه ماه می‌توانیم تحویل دهیم. 

وی با بیان اینکه تاکنون به افغانستان و عراق صادرات داشته ایم، گفت:، اما پروسه صادرات بسیار دشوار است، زیرا موانع برای صادرات و تولید زیاد داریم.

به گزارش آنا، بازدید اصحاب رسانه از این شرکت دانش بنیان در مازندران توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری انجام گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته