دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات مطرح کرد؛

حمایت از بومی‌سازی و مشارکت فعال در طراحی زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی

حمایت از بومی‌سازی و مشارکت فعال در طراحی زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی
علیرضا یاری درباره فعالیت‌های پژوهشی پژوهشگاه فاوا گفت: مشارکت فعال در طراحی زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی کشور و حمایت از بومی‌سازی از مهم‌ترین اقدامات پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده است.
کد خبر : 885435

به گزارش خبرنگار ارتباطات و فناوری اطلاعات خبرگزاری علم و فناوری آنا، جشنواره ملی پژوهشگران برتر فاوا با معرفی چهره برگزیده پژوهشی حوزه فاوا و پژوهشگر برتر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و دستگاه‌های وابسته ظهر امروز در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد.

در این مراسم علیرضا یاری، معاون پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: توسعه آموزش و مهارت تخصصی، توسعه آزمایشگاه‌های مرجع، مشاوره تخصصی در حوزه فاوا، حمایت از بومی‌سازی، طراحی شبکه ملی اطلاعات از فعالیت‌هایی بوده که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال شده است.

وی در ادامه افزود: از مهم‌ترین اقدامات پژوهشی که از آذرماه ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۲ صورت گرفته است می‌توان به مشارکت فعال در طراحی زیرساخت‌های ارتباطی و اطلاعاتی کشور، ارتباط با نخبگان و دانشگاهیان، توسعه و نشر دانش و حمایت از بومی‌سازی اشاره کرد. در بخش حمایت از بومی‌سازی به تجهیز و به‌روزرسانی آزمایشگاه‌های مرجع در حوزه امنیت پرداخته‌ایم.

یاری درباره کلان پروژه‌های شبکه ملی اطلاعات بیان کرد: طرح جامع توسعه خدمات هوش مصنوعی و هوشمندسازی خدمات کاربردی، طرح مرجع امن‌سازی شبکه ملی اطلاعات، شناسایی و به‌روزرسانی سرفصل‌های آموزشی مورد نیاز شبکه ملی اطلاعات، توسعه زیرساخت‌های آزمایشگاهی، تدوین مدل اقتصادی خدمات شبکه ملی اطلاعات، تدوین طرح‌های معماری زیرساخت‌ها و خدمات شبکه ملی اطلاعات از کلان پروژه‌هایی است که در شبکه ملی اطلاعات صورت گرفته است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات اظهار کرد: از شبکه همکاری پژوهشگاه می‌توان به دانشگاه، سازمان‌های تابعه وزارت، شرکت‌های دانش‌بنیان، سایر نهاد‌های حاکمیتی، مراکز تحقیقاتی ماشبه و ... اشاره کرد.

لازم به ذکر است؛ در پایان این مراسم از دو دستاورد مجموعه اسناد طراحی و سامانه رصد و نمایش داده‌های شبکه ملی اطلاعات با حضور حسن سالاریه معاون وزیر و رئیس سازمان فضایی کشور، علی اصغر انصاری معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سید محمد رضوی زاده سرپرست پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات رونمایی شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته