دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
توسط اتحادیه اروپا دنبال می‌شود؛

اقدام قانونی علیه ایکس به دلیل محتوای غیرقانونی و نادرست

اقدام قانونی علیه ایکس به دلیل محتوای غیرقانونی و نادرست
کمیسیون اروپا در حال آغاز رسیدگی رسمی به تخلفات و نقض‌های احتمالی قانون خدمات دیجیتال (DSA) توسط شبکه اجتماعی ایکس است.  
کد خبر : 885648

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از انگجت، شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) یک سال پر از انتقاد، اقدام قانونی و محکومیت را پشت سر می‌گذارد. کمیسیون اروپا اعلام کرده است که در حال آغاز رسیدگی رسمی به تخلفات و نقض‌های احتمالی قانون خدمات دیجیتال (DSA) است. 

تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اروپا به شکلی کنایه آمیز این خبر را در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشت و جزئیات مشکوک به نقض تعهدات این پلتفرم برای شفاف بودن و مقابله با محتوای غیرقانونی را شرح داد. طراحی فریبنده پلتفرم ایکس نیز در حال بررسی است.

کمیسیون اروپا در بیانیه مطبوعاتی خود می‌گوید که به دنبال ویژگی یادداشت‌های اجتماعی ایکس است تا مشخص کند که آیا به اندازه کافی در کاهش خطرات برای گفتمان مدنی و فرایند‌های انتخاباتی موثر است یا خیر.

در فوریه ۲۰۲۳، تمام سرویس‌های آنلاین فعال در اتحادیه اروپا باید اندازه خود را اعلام می‌کردند تا مشخص شود که آیا یک پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ (VLOP) هستند یا خیر. 

یک پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ یا «وی‌ال‌او‌پی»، پلتفرمی با بیش از ۴۵ میلیون کاربر در سراسر اتحادیه اروپا است.هر شرکتی که به عنوان یک پلتفرم آنلاین بسیار بزرگ تلقی شود چهار ماه فرصت دارد تا از قانون خدمات دیجیتال پیروی کند. این اقدامات شامل ایجاد یک نقطه تماس خاص، شفافیت در تبلیغات و تعدیل محتوا و شرایط و ضوابط واضح و کاربرپسند است. همچنین نیازمند شناسایی و کاهش خطراتی مانند محتوای غیرقانونی، خشونت مبتنی بر جنسیت و محافظت از افراد زیر سن قانونی است. سایر شرایط لجستیکی شامل اجازه دادن به محققان تایید شده برای دسترسی به داده‌هایی است که در مورد خطرات سیستماتیک در اتحادیه اروپا اطلاع رسانی می‌کنند، داده‌ها را با کمیسیون به اشتراک می‌گذارند و سالانه یک حسابرسی مستقل دارند.

اقدامات کمیسیون پس از گزارش ارزیابی خطر پلتفرم ایکس که در ماه سپتامبر ارائه شد، گزارش شفافیتی که این پلتفرم در ماه نوامبر منتشر کرد و نگرانی‌های مداوم در مورد چگونگی رسیدگی یا مدیریت نادرست محتوای مربوط به جنگ رژیم صهیونسیتی و حماس دنبال می‌شود. برتون در مورد مسئولیت این پلتفرم در تعدیل پست‌ها در راستای قانون خدمات دیجیتال نامه‌ای را به ایلان ماسک ارسال کرد. اتحادیه اروپا اندکی پس از آن تحقیقاتی را در مورد مدیریت ایکس آغاز کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته