دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 بهمن 1402 - 00:02
توسط عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد انجام شد؛

طراحی سیستم مدیریت پیامک پرسرعت و اعتبارات

طراحی سیستم مدیریت پیامک پرسرعت و اعتبارات
عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل موفق به ساخت سیستم مدیریت پیامک پرسرعت و اعتبارات شد.
کد خبر : 896200

امین مرادبیکی عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا در تشریح عملکرد سیستم مدیریت پیامک پرسرعت و اعتبارات اظهار کرد:‌ این سیستم قابلیت اتصال به اپراتور‌های اصلی پیام کوتاه را داشته و بر اساس سرور واسط تنظیم نشده است. این سیستم به صورت سرویس سوئیچینگ برای مدیریت خطوط متعدد سرویس پیام کوتاه به صورت هم زمان را دارد و می‌تواند به صورت یک سرویس‌دهنده اقدام به ارائه زیرسرویس به سایر سامانه‌ها کند.

وی با بیان اینکه این سیستم در شرکت دانش‌بنیان آراد سیستم پارس کیان مستقر در دانشگاه آزاد زابل طراح شده است، عنوان کرد:‌ زمینه کاری تخصصی این شرکت طراحی نرم‌افزار است. در اوایل تأسیس شرکت و با توجه به حضور شرکت‌های بسیار با تجربه در کشور در حوزه طراحی نرم‌افزار، تلاش کردیم برای نرم‌افزار‌هایی که طراحی می‌کنیم، خدمات نگهداری بهتری ارائه شود و از این طریق برای خود در داخل استان مزیت رقابتی ایجاد کنیم. در سال‌های بعد توانستیم به بازار سایر استان‌های کشور از قبیل فارس، یزد، خراسان رضوی و ... وارد شویم. 

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل افزود:‌ با جدی‌تر شدن جنبش دانش‌بنیان در کشور به منظور دریافت گواهی دانش‌بنیان در سال ۱۳۹۷ موفق شدیم از معاونت علمی ریاست جمهوری گواهی دانش‌بنیان را برای یکی از محصولات خود دریافت کنیم. بررسی وضعیت کنونی شرکت نشان می‌دهد که در این سال‌ها حدود ۳۰ محصول نرم‌افزاری مختلف در این شرکت تولید کرده‌ و با بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها مانند مخابرات، استانداری، دادگستری و ... همکاری داشته‌ایم.

مرادبیکی اضافه کرد:‌ فعالیت شرکت بسیار گسترش پیدا کرده و اکنون چهار نفر از طراحان نرم‌افزار حاضر در شرکت دارای مدرک دکتری کامپیوتر در شاخه‌های مختلف مانند نرم‌افزار، امنیت، هوش مصنوعی و ... بوده که سه نفر از آنها عضو هیئت علمی هستند. از برنامه‌های آتی شرکت تلاش برای ورود به زیست‌بوم جدید در حوزه نرم‌افزار و نیز راهیابی به بازار‌های خارج از ایران بوده که در این زمینه اقدام به کار پژوهشی و رایزنی‌های مختلف در حال انجام است.

وی بیان کرد:‌ به منظور کسب درآمد غیرشهریه‌ای سه طرح مختلف به دانشگاه آزاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان پیشنهاد داده شده و منتظر دریافت تأییدیه آن هستیم. این طرح‌ها به‌صورت رایگان در اختیار واحد دانشگاهی قرار می‌گیرد و شرکت دانش‌بنیان در درآمد آن با دانشگاه شریک خواهد بود و آمادگی دارد این طرح‌ها را به‌صورت مشارکتی در اختیار سایر واحد‌های دانشگاهی در استان‌های دیگر نیز قرار دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زابل با اشاره به اینکه محصولات دانش‌بنیان از طرف دانشگاه حمایت می‌شوند، مطرح کرد: انتظار داریم دانشگاه فارغ از زمینه کاری شرکت‌ها چالش‌های خود را به آنها ارائه کرده و در مرحله بعد از شرکت‌های فناور برای حل مشکلات و چالش‌های خود استفاده کند.

مرادبیکی تأیید کرد:‌ دانشگاه آزاد باید نیاز‌های خود را تا حد امکان از طریق شرکت‌های مستقر در مراکز رشد خود تأمین کند. این مهم موجب تکمیل فرآیند ارتباط صنعت و دانشگاه آن هر در کنار یکدیگر می‌شود و فرآیند آموزش را تکمیل می‌کند. دستیابی به این هدف موجب هدفمند شدن دانشجویان و افزایش میزان امیدواری آنان به آینده خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته