دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
با حضور معاون علمی؛

محصولات دارویی یک شرکت‌دانش بنیان رونمایی شد

محصولات دارویی یک شرکت‌دانش بنیان رونمایی شد
محصولات دارویی تولید شده در یک شرکت مستقر در پارک فناوری پردیس با حضور معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور رونمایی شد.
کد خبر : 896775

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محصولات دارویی جدید یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس با حضور عباس علی‌آبادی وزیر صمت، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور و حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو رونمایی شد. 

محصولات رونمایی شده  شامل ۶ محصول «ولگات  اگزما - قرص جویدنی»، «ولگات  د۳- قطره خوراکی»، « ولگات  مولتی - قرص جویدنی»، «بایوبیون- ویال مایع خوراکی»، «روژویت - قرص مکیدنی»، «ایبروتینیب - قرص» و ۳ ماده اولیه «تفاسیتینیب»، «اداراون »، «ایبروتینیب» می شود.

سحر بهمنی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان درباره خط تولید رونمایی شده گفت: مواد اولیه دارویی تولید شده در این سایت به لحاظ حدود مواجه سلامت محور در دسته مواد پر خطر قرار می‌گیرند.

وی با بیان اینکه تولید و کار با این مواد الزامات بین المللی کار و مواجه با فرآورده‌های با ۳ -۵ OEB را می‌طلبد، گفت: این محصولات در حوزه درمان سرطان و پروبیوتیک هستند که  جزء دارو‌های خاصاست.

بهمنی با تاکید بر اینکه این محصولات پس از طی مراحل فنی به بازار عرضه شده، گفت: با توجه به اخذ گواهی GMP و بهره برداری و راه اندازی این خط، این پتانسیل در شرکت وجود دارد که تنها با تولید سه ماده اولیه اداراوون، توفاسیتینیب سیترات و اپرملیست در سال اول علاوه بر تامین بخش قابل توجهی از نیاز کشور بالغ بر ۴۳ میلیون دلار صرفه جویی ارزی حاصل شود.

بهمنی افزود: دارو‌های ibrutinib, tofacitinib, apremilast به طور میانگین ۲ تا ۶ درصد قیمت دارو‌های برند خارجی هستند که این در صرفه‌جویی ارزی و پرداخت بیماران و بیمه‌ها بسیار موثر خواهد بود.

وی ادامه داد: در مورد دارو‌های ضد سرطان و سیستم ایمنی، شرایط خاص تولید آنها و تعداد محدود تولید کنندگان در دنیا و پتنت برند‌های اصلی باعث افزایش قیمت سرسام آور شده و دسترسی بیمه‌ها و بیماران را محدود خواهد کرد، اما با تولید آنها در کشور علاوه بر تولید این محصول استراتژیک می‌توان بی نیازی کشور در پرداخت ارزی بالا و حل مشکلات بیماران را متصور بود.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته