دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

مقررات هوش مصنوعی چگونه بر توسعه آن تأثیر می‌گذارد؟

مقررات هوش مصنوعی چگونه بر توسعه آن تأثیر می‌گذارد؟
معاون مؤسسه مدیریت بین‌المللی هوش مصنوعی در دانشگاه چین در مصاحبه اخیر خود گفته است، مقررات، پیشرفت استفاده از هوش مصنوعی را آهسته نمی‌کند، بلکه در واقع به رشد بهتر این صنعت کمک می‌کند.
کد خبر : 900134

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، گوا میپینگ، سردبیر خبرگزاری سی‌جی‌تی‌آن در یادداشتی نوشت، ابزار‌های هوش مصنوعی مولد نظیر چت‌جی‌پی‌تی اخیراً به بحث‌های روزانه افراد تبدیل شده‌اند؛ با این حال، این هیجان اولیه با اضطراب نیز همراه است: دقیقاً چه انتظاری می‌توانیم از هوش مصنوعی داشته باشیم؟ آیا ترس از جایگزینی نیروی انسانی با هوش مصنوعی موجه است؟ آیا می‌توانیم راه‌هایی برای همزیستی پیدا کنیم؟ نکته حائز اهمیت این است که تأثیر اعمال مقررات، توسعه هوش مصنوعی و حکمرانی آن در جهان است.

لیانگ ژنگ، معاون مؤسسه مدیریت بین‌المللی هوش مصنوعی در دانشگاه چین در مصاحبه اخیر خود گفته است، مقررات، پیشرفت استفاده از هوش مصنوعی را آهسته نمی‌کند، بلکه در واقع به رشد بهتر این صنعت کمک می‌کند.

تأثیر تنظیمات استفاده از هوش مصنوعی بر توسعه آن می‌تواند به چندین نحو مطالعه شود. یکی از این تأثیرات این است که مقررات مناسب می‌تواند به رشد و توسعه پایدار هوش مصنوعی کمک کند، چراکه با ایجاد یک محیط قانونی و ایمن برای استفاده از هوش مصنوعی، افراد و شرکت‌ها اعتماد بیشتری به این فناوری پیدا می‌کنند. برای مثال، تنظیمات امنیتی، حریم خصوصی و انتشار مسائل اخلاقی مرتبط با هوش مصنوعی می‌تواند کمک کند تا افراد طریقه بهتر استفاده کردن و محافظت از خود در برابر آن را آموزش ببینند.

اگرچه برخی هم باور دارند اعمال مقررات می‌تواند تأثیرات منفی بر توسعه هوش مصنوعی داشته باشد. این امر ممکن است با تداخل در فعالیت‌های تحقیق و توسعه، بسته شدن راه‌های نوآوری و نقض حقوق مالکیت معنوی مرتبط با تکنولوژی هوش مصنوعی صورت گیرد، یا روند جدی اعمال مقررات و تنظیم چارچوب برای آن ممکن است باعث کاهش رقابت و نوآوری شود و در نتیجه توسعه هوش مصنوعی در کشور‌ها و شرکت‌ها را محدود کند.

در مجموع، مقرارت استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند تأثیرات مختلفی بر توسعه این فناوری داشته باشد. برای این منظور، نیاز است تا این قوانین به طور دقیق و با توجه به تعادل موازنه منافع عمومی و خصوصی اعمال شوند تا هوش مصنوعی به‌طور پایدار و پربازده توسعه یابد، منافع عمومی حفظ شود و افراد از این فناوری بهره جویی کنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته