دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

انتقال دانش و دستاورد‌های جهاد دانشگاهی به هیئت تجاری سنگال

انتقال دانش و دستاورد‌های جهاد دانشگاهی به هیئت تجاری سنگال
بر اساس اعلام جهاد دانشگاهی، انتقال دانش و دستاورد‌های جهاد دانشگاهی ایران به کشور سنگال ممکن شد.
کد خبر : 900411

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،  طی تعاملات صورت گرفته با سفارت جمهوری اسلامی ایران در کشور سنگال و با هدف تولید ثروت از فناوری، فروش دانش فنی و صادرات محصولات جهاد دانشگاهی، مجتمع تحقیقاتی این بار میزبان هیاتی هفت نفره از کشور سنگال شد.

محمد حسین فائزی رئیس مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در این بازدید ۷ ساعته که در کاوشکده رسانه، برندینگ و بازار سازی مجتمع تحقیقاتی صورت گرفت، ضمن خیرمقدم به هیئت سنگالی، گزارشی از توانمندی‌های جهاد دانشگاهی در مجتمع ارائه کرد و افزود:مجتمع آمادگی همکاری برای آموزش تکنسین‌ها و دانشگاهیان، فروش دانش فنی و همکاری‌های مشترک دیگر را دارد.

هیئت تجاری در ادامه، از پژوهشکده گیاهان دارویی، مرکز ملی ذخایر ژنتیکی و زیستی، مرکز بایوفارم پژوهشگاه ابن سینا و مرکز رشد و فناوری پژوهشگاه رویان بازدید کردند.  

سنگال کشوری با جمعیت ۱۷ میلیون نفری در غرب آفریقا است که ۹۰ درصد این جمعیت مسلمان هستند. این کشور ۲۰۰ هزار کیلومتر مربعی با موریتانی، مالی، گینه، گینه بیسائو و اقیانوس اطلس همسایه است و دروازه ورود کالا به ۱۵ کشور آفریقایی به شمار می‌آید که دارای تعرفه ورود حداقلی است و برای تجار، ورود از کشور سنگال به این کشور‌ها مزیت محسوب می‌شود.

درآمد سنگال به ترتیب از کشاورزی، صنعت و خدمات است و بادام زمینی، ارزن و ذرت از جمله محصولات کشاورزی این کشور است و تجارتی ۱۶ میلیارد دلاری را در سال رقم می‌زند.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته