دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 ارديبهشت 1403 - 14:53
به بهانه برگزاری نمایشگاه بین المللی پتروشیمی

فراتر از یک تعامل

فراتر از یک تعامل
حضور شرکت‌های پتروشیمی در نمایشگاه اخیر بین المللی، نقطه آشکارساز تعامل تخصص محور و متعهدانه صاحبان این صنعت پویا با مخاطبان گسترده و متنوع خود بود.
کد خبر : 910928

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، حضور شرکت‌های پتروشیمی در نمایشگاه اخیر بین المللی، نقطه آشکارساز تعامل تخصص محور و متعهدانه صاحبان این صنعت پویا با مخاطبان گسترده و متنوع خود بود. در سالی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تحت عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامیده شده است، درک عمومی از ماهیت، عملکرد و ساختار صنایع پتروشیمی نقش به سزایی در ایجاد ارتباط موثر میان مردم و این صنعت پیشرو و مولد ایفا می‌کند. در اسناد بالادستی کشور، به جایگاه ویژه صنعت پتروشیمی در ارتقای صادرات محصولات و صیانت از اقتصاد مقاومتی در برابر ضربه‌های احتمالی و قابل پیش بینی اشاره شده است.

از سوی دیگر، گردش موثر منابع مالی و اعتباری در صنعت پتروشیمی به طور طبیعی منجر به بسط فعالیت این حوزه و در نتیجه، ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم در کشور خواهد شد. هم اکنون با گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، شاهد تبلور نگاه "تخصصی"و " توسعه محور" و " مردم پایه" در حوزه پتروشیمی و توابع و متعلقات آن هستیم. آگاهی مخاطبان از یک صنعت سودآور، قدمت دار و فرصت ساز در کشور، فراتر از یک الزام محسوب می‌شود. بدیهی است که یکی از مهم‌ترین وظایف صنایع پتروشیمی، ایجاد و ارتقای همین ادراک و تبدیل آن به ریل ارتباطی با مخاطبان و مردم عزیزمان خواهد بود.

موضوع دیگر، به استفاده از توان بومی و داخلی در راستای تثبیت و تقویت صنایع پتروشیمی باز می‌گردد. در این خصوص فرآیند "احصاء ظرفیتها"و "عینیت بخشی به آنها"و "تبدیل داشته‌های جدید به در آمد عمومی"اهمیت فوق العاده‌ای دارد. طی شدن این چرخه، بدون بهره گیری از آگاهی عمومی و تکیه بر اقتصاد مردم پایه امکانپذیر نیست. آنچه در بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی شاهد تبلور آن بودیم، هم پوشانی و هم افزایی موثر میان صنعت پتروشیمی و مخاطبان گسترده آن بود. قطعا هنوز مسیری طولانی را در ارتقای این هم افزایی و هدایت آن به سوی نقطه ایده آل در پیش خواهیم داشت، اما چشم انداز این مسیر روشن و تضمین شده است.

مهندس مصطفی متدین - مدیر عامل شرکت مدیریت صنایع پتروشیمی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته