دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1402 - 16:47
با حضور دانشگاهیان انجام شد؛

تجلیل از استادان نمونه دانشگاه آزاد تبریز

تجلیل از استادان نمونه دانشگاه آزاد تبریز
آیین بزرگداشت روز معلم و تجلیل از استادان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبری با حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی برگزار شد.
کد خبر : 845774

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، آرش رنجبران در آیین بزرگداشت روز معلم و تجلیل از استادان نمونه دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از معلمان به‌عنوان جهادگران عرصه علم، دانش و فرهنگ یاد کرد و گفت: پروردگار نخستین  معلم بشریت و مقام معلم مقام انبیا است.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به‌عنوان نخستین واحد دانشگاهی کشور جایگاه ویژه‌ای در جغرافیای علم و دانش کشور دارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌ شرقی با اشاره به برگزاری جشن چهلمین سال تأسیس این دانشگاه در سال گذشته اظهار کرد: نخستین دانشگاه آزاد اسلامی در شهر تبریز بنا نهاده شد.

تجلیل از استادان نمونه دانشگاه آزاد تبریز

رنجبران در ادامه به بخشی از فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی پرداخت و افزود: این دانشگاه در استان آذربایجان‌شرقی دارای ۳۵ واحد و مرکز است.

وی با بیان اینکه با کمک مسئولان دانشگاه اجازه داده نشد تا مشکل مالی پیش بیاید، ادامه داد: این روند باید تغییر یابد و در این راستا برنامه دو و نیم ساله تدوین شده که یک و نیم سال آن گذشت و به اهداف خود رسید و در سال مالی منتهی به ۱۴۰۴ تعداد ۲۲ واحد‌های استان از زیاندهی خارج و به سوددهی خواهند رسید و استان آذربایجان‌شرقی هم در مجموع ۱۰۰ میلیارد سود خواهد داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی خاطرنشان کرد: عمده این برنامه در دو بخش افزایش تعداد دانشجو و افزایش درآمدهای غیرشهریه‌ای خواهد بود که این برنامه کارشناسی شده است.

تجلیل از استادان نمونه دانشگاه آزاد تبریز

رنجبران از افزایش ۹ هزار دانشجو در این دانشگاه طی مدت برنامه تدوین شده خبر داد و گفت: در مهر ۱۴۰۱ رکورد ۵۹ هزار دانشجو را در استان  آذربایجان‌ شرقی داشتیم.

وی درباره ارتباط با صنعت به اجرای برنامه‌های چشمگیر اشاره کرد و یادآور شد: زیرساخت‌هایی از قبل مانند ۹ سرای نوآوری در استان آذربایجان‌ شرقی داشتیم که فعال‌تر و به سمت اهدافشان حرکت کردند و یک سرای نوآوری به‌نام قطعه‌سازی صنعتی اضافه شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌ شرقی متذکر شد: قرارداد بزرگی با تراکتورسازی به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان منعقد شد و جمع قراردادها به بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

رنجبران خاطرنشان کرد: مرکز ملی خودرو در دانشگاه آزاد اسلامی ایجاد و دبیرخانه این مرکز به واحد تبریز داده شد.

وی افزود: امروزه کسب و کارها از فضای سنتی و به سمت فضای پلتفرمی تبدیل شده‌اند، مفهومی که باید در حوزه کسب و کار بازنگری شود و اینها فضاهای کسب و کار تعاملی دیجیتالی هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌ شرقی با بیان اینکه بزرگ‌ترین طرح دانشگاه آزاد اسلامی بزرگ‌ترین طرح پلتفرم تأمین، تولید و توزیع کالا با استفاده شبکه مهندسی دانشگاه است، اظهار کرد: یک تحول بزرگ در دانشگاه شاهد خواهیم بود و مدیریت طراحی، راه‌اندازی و ایجاد این پلتفرم با واحد تبریز است.

از راه‌اندازی ۹ سرای نوآوری تا افزایش ۹ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان‌شرقی

 

رنجبران با اشاره به اینکه اگر این پلتفرم به نتیجه برسد درآمد آن بیش از درآمد دانشگاه خواهد بود، افزود: این موضوع اتفاق خوبی برای دانشگاه است.

وی به صنعت مس پرداخت و ادامه داد: ۴ هزار ردیف اقلام و قطعات موردنیاز این صنعت به دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز به‌عنوان هاب توسعه خودکفایی صنعت مس در کشور سپرده شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی متذکر شد: امسال رشته داروسازی به مجموعه رشته‌های پزشکی ما اضافه شد و از مهرماه دانشجوی داروسازی خواهیم گرفت و با این اوصاف دانشگاه پزشکی ما تبدیل به یک دانشگاه جامع پزشکی خواهد شد که غیر از تهران در جای دیگر نداریم.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته