دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 16:30
حجت‌الاسلام شمسی:

فاصله‌ بین مردم و حاکمیت از طریق حلقه‌های میانی جبران می‌شود

فاصله‌ بین مردم و حاکمیت از طریق حلقه‌های میانی جبران می‌شود
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: فاصله‌ بین مردم و حاکمیت از طریق حلقه‌های میانی جبران خواهد شد.
کد خبر : 911627

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام محمدمهدی شمسی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی در دوره توانمندسازی دانشجویان فعال فرهنگی، سیاسی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی که در سالن استاد شهریار واحد تبریز برگزار شد، گفت: در نظام اسلامی تشکیل حکومت اسلامی و تداوم‌بخشی به انقلاب اسلامی رشد و نمو و به تعالی رساندن و رسیدن به تمدن نوین اسلامی به دست توانمند مردم شکل می‌گیرد.

وی افزود: این از ویژگی‌های جامعه مردم‌سالاری دینی است که امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب شکل دادند؛ حلقه‌های میانی یا مخفف آن حامیم تداوم‌بخش همان مسئله است، یعنی فاصله‌ای بین مردم و حاکمیت است که توسط حلقه‌های میانی باید این واسطه‌ها کم شود، حلقه‌های میانی مانند دانشجویان ارزشمند هستند.

بیشتر بخوانید:

«طرح حامیم» یعنی نظام کمک برای مدیریت کشور مبتنی بر مردم

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی افزود: دانشجویان باید مشکلات و مسائلی که در کشور وجود دارد را رصد کرده و به دولت اعلام کنند، زبان دانشجو علم، هنر و تیز است، اما تیز قوی، خوب، معتدل و عدالتخواه.

شمسی متذکر شد: حلقه‌های میانی یعنی دانشجو‌یان واسطه شوند، مشکلاتی که در حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد به دولت برسانند و راه‌حل را به دولت ارائه کنند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری از دانشجویان به‌عنوان حلقه‌های میانی یاده کرده و فرموده که دانشجویان به‌عنوان حلقه‌های میانی باید واسطه شوند و مشکلات و مسائلی که در دانشگاه‌ها استان و کشور وجود دارد، پیدا کرده و برای آن راه‌حل پیدا کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به حلقه‌های میانی که باید زبان نظام و مردم باشند، گفت: امسال سومین سال تشکیل حلقه‌های حامیم است که آذربایجان‌شرقی طی دو سال گذشته در طرح حامیم جزء اولین‌ها بود و تقدیر‌های زیادی از رئیس جمهور و شخصیت‌های کشوری اخذ کرد.

شمسی گفت: طرح حامیم به صورت دانشگاهی برگزار می‌شود و نقش دانشجویان در دانشگاه بی‌بدیل است و باید کف میدان باشند و مشکلاتی که در کشور ما وجود دارد می‌توان از طریق ایجاد تشکل‌ها، ایجاد کانون‌ها و حضور در مراکز فرهنگی، سیاسی و علمی رفع کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته