دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 ارديبهشت 1403 - 16:34

آغاز طرح «حامیم» با حضور ۸۰ دانشجو در دانشگاه آزاد شهرکرد

آغاز طرح «حامیم» با حضور ۸۰ دانشجو در دانشگاه آزاد شهرکرد
سومین دوره طرح حامیم با شرکت ۸۰ دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد آغاز به کار کرد.
کد خبر : 911628

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ سومین دوره طرح حامیم با شرکت بیش از ۸۰ نفر از دانشجویان نخبه، فعال سیاسی و فرهنگی و به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد آغاز به کار کرد.

علی‌محمد اکبری، فرمانده سپاه حضرت قمر بنی‌هاشم علیه‌السلام استان چهارمحال و بختیاری در این مراسم با اشاره به وقایع اخیر فلسطین اظهار کرد: با وجود اینکه از طرف ابرقدرت‌های جهانی تلاش می‌شد تا رژیم صهیونیستی با قدرت نظامی، امنیتی و دفاعی بالا معرفی شود؛ اما دنیا فهمید که این رژیم از درون تهی شده و هیچ حرفی برای گفتن ندارد.

وی افزود‌: عملیات وعده صادق تلاش کرد تا نقاط ضعف دشمن را شناسایی و توانمندی نظامی خود را به رخ رژیم کودک‌کش صهیونیست بکشد و با تلاش فرزندان غیرتمند نظامی کشور، عملیات موفقیت‌آمیزی را رقم بزند.

استفاده از ظرفیت فعالان دانشگاهی برای رسیدن به اهداف سند تحول و تعالی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز گفت: استفاده از ظرفیت فعالان فرهنگی، سیاسی و مذهبی دانشگاه‌هاست که رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از آن به حلقه‌های میانی یاد کرده‌اند؛ یکی از راه‌هایی است که می‌تواند رسیدن به اهداف دانشگاه را در سند تحول و تعالی هموارتر کند.

ابراهیم رحیمی اضافه کرد: با حمایت از مجموعه فعالان فرهنگی سیاسی و مذهبی دانشگاه‌ها می‌توان همه مطالبات رهبر معظم انقلاب را به نحو شایسته در جامعه پیگیری کرد.  دانشجویان شرکت‌کننده در طرح حامیم با آموزش‌های لازم در دوره‌های توانمندسازی می‌توانند نقیصه‌های جامعه را به شکل علمی رفع و مطالبه گری کنند و به همان میزان نیز در فضای عمومی جامعه نقش مثبتی را ایفا کنند.

وی بیان کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری درباره زیرساخت‌ها، مجموعه آزمایشگاه، استادان، تعداد دانشجویان و تنوع رشته‌ها در مقاطع کاردانی تا دکتری تخصصی، تعداد دانشکده‌های این دانشگاه از پنج دانشکده به ۱۱ دانشکده ارتقا یافت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۳۷ درصد از کل دانشجویان استان چهارمحال و بختیاری در دانشگاه آزاد اسلامی مشغول تحصیل هستند، عنوان کرد: با راه‌اندازی دانشکده‌های جدید و بر اساس آمایش سرزمینی رشته‌های مهارتی و بین‌رشته‌ای به مجموع رشته‌های دانشگاه اضافه می‌شود.

دانشجویان در طرح حامیم به‌عنوان حلقه‌های میانی بین مردم و مسئولان هستند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری نیز مطرح کرد: این طرح با شرکت دانشجویان مستعد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی واحد‌های دانشگاهی این دانشگاه برگزار شد. در این طرح دانشجویان به‌عنوان حلقه‌های میانی بین مردم و مسئولان هستند و هدف اصلی از برگزاری آن، محقق کردن ایده ارزشمند مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم، یعنی فعال کردن حلقه‌های میانی است.

حجت‌الاسلام رضا قاسمی‌نژاد بیان کرد: شبکه‌سازی دانشجویان و تربیت نیروی انسانی کنشگر دینی، مذهبی، فرهنگی سیاسی، اجتماعی و انقلابی از دیگر اهداف مهم طرح حامیم است. دانشجویان با شرکت در این دوره به دانش مهارت و معرفتی که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم بر عهده جوانان متعهد و مسئول گذاشته‌اند؛ مجهز می‌شوند. برگزاری دوره‌های توانمندسازی، سبک زندگی، مدیریت زمان، تشکیل حلقه‌های معرفتی و اردوی تفریحی ازجمله برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای دانشجویان در این طرح سه‌روزه است.

وی توضیح داد: یکی از برنامه‌های مهم جریان ساز در دانشگاه آزاد اسلامی پیاده‌سازی فرهنگ قرآن در سطح دانشگاه و دانشجویان بوده و دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری در سطح استان و کشور تاکنون موفق به کسب رتبه‌های برتر قرآنی در بخش استادان، کارکنان و دانشجویان شده است.

به گزارش آنا، تجلیل از دبیران کانون مهدویت و کانون عرش نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان چهارمحال و بختیاری و تجلیل از ۱۷ استاد، سه کارمند و ۳۵ دانشجوی برتر در بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت (ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته