دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 ارديبهشت 1403 - 10:46

نکونام: امضا از بازیکنان روی تیم من تاثیر ندارد/ از هفته آینده تمدیدی‌ها را شروع می‌کنیم/ در مورد داوری‌ها نگرانیم+ فیلم

نکونام: امضا از بازیکنان روی تیم من تاثیر ندارد  از هفته آینده تمدیدی‌ها را شروع می‌کنیم  در مورد داوری‌ها نگرانیم+ فیلم
سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: می‌دانیم کجای کار هستیم و چه چیزی می‌خواهیم، با بازیکنان که صحبت می‌کردیم همه از اهمیت بازی و اینکه چه مسئولیت بزرگی روی دوش ما قرار دارد، اطلاع داشتند.
کد خبر : 909393

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، جواد نکونام در نشست خبری پیش از بازی با ذوب آهن عنوان کرد:هیچ بازی برای ما راحت نیست. ما پنج دیدار دیگر داریم و باید تمرکز و تلاش داشته باشیم تا به موفقیت برسیم. می‌دانیم کجای کار هستیم و چه چیزی می‌خواهیم. با بازیکنان که صحبت می‌کردیم همه از اهمیت بازی و اینکه چه مسئولیت بزرگی روی دوش ما قرار دارد، اطلاع داشتند و همه تلاش‌مان را می‌کنیم تا فردا پیروز شویم.

وی ادامه داد: به بازیکنان هم گفتم در هر بازی باید بهترین عملکرد را داشته باشید. از روز اول گفتم و نوز هم حرفم همین است. بیشترین تلاش را در هر بازی داشته باشیم و بعدش هر اتفاقی افتاد قسمت و تقدیر است.

سرمربی تیم استقلال در مورد حضورش در نشست خبری گفت: من همیشه دوست دارم پاسخگو باشم. در دعوا و دوستی هم دوست دارم پاسخگو باشم. شرایط خیلی مهم است، الان تیمم تمرین دارد و بازیکنان در رختکن منتظر من هستند و من اینجا به سوالات جواب می‌دهم. اگر شرایط باشد می روم و کسی به من نمی‌تواند بگوید به سازمان لیگ بیا، تمام دنیا را نگاه کنید. کنار زمین تمرین سالنی را آماده می‌کنند و مان جا جوابگو هستند. تازه امروز خوب است که آمدم نشست خبری و بع به تمرین می روم. دیر می رسم ولی مهم نیست اما اگر هتل المپیک باشم، از آن سمت تهران بخواهم به اینجا بیایم، در این ترافیک باید به اینجا بیایم. نتوانم بیایم نمی‌آیم. هیچ وقت به خبرنگاران توهین نکرده و نمی‌کنم. سازمان لیگ باید این مشکل را حل کند چون من اگر مربیگری کنم 10 سال دیگر هم به همین شکل عمل می کنم. این بی‌احترامی به خبرنگاران نیست، به خاطر برنامه‌ریزی است که باید در  وتبال ما درست شود.

وی در خصوص اینکه او برنده دوئل با مدیریت قبلی شده و آتیلا حجازی هم به عنوان سرپرست به تیم استقلال اضافه شده، عنوان کرد: هر تیمی متحدتر باشد قطعاً نتایج بهتری می‌گیرد. نه فقط برای قهرمانی و جام گرفتن بلکه هر گروهی متحدتر باشند موفق‌تر است. آتیلا حجازی و پدر مرحومش نامی پرافتخار برای باشگاه استقلال هستند، ما افتخار می‌کنیم در کنارمان است، آمدن آقای علی عسگری و سردار شهریاری در موفقیت باشگاه مهم است.آینده در دستان این عزیزان است. ما هیچ قولی نمی‌توانیم بدهیم، مگر اینکه قول دهیم همه تلاش‌مان را انجام دهیم. در جلساتی که با این عزیزان و مخصوصاً فرشید سمیعی داشتیم تمام برنامه‌ریزی برای این پنج هفته خواهد بود و همین‌طور کار تمدید قرارداد با بازیکنان نیز از هفته آینده آغاز می‌شود.

نکونام در واکنش به این سؤال که چقدر امیدوار است دیگر تقابل بین اصفهان و تهران مثل دیدار پرسپولیس - سپاهان تکرار نشود، گفت: ما تقابلی نداریم و همه برای یک کشور هستیم. همه با هم دوست هستیم و خواهشاً عوامل تیم‌ها را روبه‌روی هم قرار ندهید. قسم می‌خورم آن صحبت‌ها را گوش نکرده‌ام. من را می‌شناسید که صادقانه صحبت می‌کنم، ولی اگر هر کسی اشتباهی می‌کند، باید تاوانش را بدهد. ضمن اینکه نمی‌توان منکر عملکرد هواداران در بازی‌ها شد. در بازی قبلی‌مان در تهران، روی سکو حضور داشتم و هواداران رقیب به من بی‌احترامی کردند. اینها در فوتبال هست و باید اینها را متأسفانه بپذیریم. دوست دارم فردا هواداران‌مان با شال آبی یا هر چیزی که آبی هست، به ورزشگاه بیایند و ورزشگاه را آبی کنند.

وی در مورد آخرین وضعیت مصدومیت آرمین سهرابیان و رافائل سیلوا برای دیدار مقابل ذوب‌آهن عنوان کرد: این هفته هر دو بازیکن تمرین کردند. امروز آخرین تمرین برگزار می‌شود، اما اینکه فردا از آنها استفاده شود یا نه به شرایط بازی بستگی دارد. هر دو بازیکن برای بازی فردا در کنارمان خواهند بود.

سرمربی استقلال در خصوص اینکه قضاوت دیدار فردا برعهده کوپال ناظمی است که با او در دیدار رفت استقلال برابر سپاهان دچار چالش شده بود و اشتباهش باعث شکست آبی‌پوشان شد، گفت: ناظمی داور خوب و شناخته شده‌ای است، ولی اشتباه فاحش او برای ما اتفاق افتاده است. در بازی فولاد خوزستان و مس رفسنجان دقیقه 1+90 روی اشتباه گل خوردیم. این چیزها بزرگ بوده است. در مجموع، ایشان داور خوبی است، ولی این نگاه‌ها وجود دارد چون تنها شکست استقلال در این فصل با اشتباه ناخواسته ناظمی رقم خورده است. ما نگاه‌مان تا بازی فردا مثبت است. من در این فوتبال حضور دارم و یک بار بازی 2 بر صفر برده را باختم و با اینکه اشتباهات داوری وجود داشت، هیچ صحبتی نکردم. با همان داور امسال یک بازی را بردیم، ولی اعتراض شدیدی کردم، چون فوتبال را می‌فهمم. منظورم این نیست که داوری را بلد هستم و بخواهم به داوران جسارت کنم، ولی می‌دانیم چطور قضاوت می‌کنند و چطور خطا می‌گیرند. به داوران احترام می‌گذاریم و دوست نداریم حقی از تیمی ضایع شود. این اواخر اما، اتفاقاتی افتاد که نمی‌توانستیم اعتراض نکنیم. همه می‌بینند چه اتفاقاتی افتاده است. نگران هستیم ولی به داوران اعتماد می‌کنیم.

نکونام درباره آمار خوب خارج از خانه ذوب‌آهن و تأثیرش روی بازیکنان استقلال خاطر نشان کرد: آمار و ارقام برای رسانه و کسانی است که آنالیز فوتبال انجام می‌دهند. آمارها جذاب است، ولی فردا هر تیمی که بهتر باشد بازی را می‌برد.

وی در واکنش به برخی اظهارنظرها و انتقادها به سبک بازی تیمش در این فصل گفت: من هر کاری دلم بخواهد انجام می‌دهم.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به این سوال که برای او تفاوتی دارد که چه کسی مدیرعامل استقلال شود، تصریح کرد: من تابع باشگاه هستم. من دوست دارم اتفاقات خوب برای تیمم بیفتد و چارچوبم مشخص است.

نکونام در پاسخ به سوال خبرنگار آنا مبنی بر اینکه با احمد شهریاری برای پرداخت مطالبات بازیکنان استقلال صحبتی انجام داده است یا نه، گفت: این کارهای مدیریتی است و چیزی نیست که بخواهم به آن ورود کنم.

وی راجع به امضای تسویه حساب از بازیکنان استقلال برای حذف نشدن از آسیا عنوان کرد: هیچ تأثیری روی تیم ندارد. خیال‌تان راحت!

سرمربی تیم فوتبال استقلال درباره بحث تغییر نام این باشگاه نیز گفت: یک چیزهایی می‌گویید که دست من نیست و نمی‌توانم نظر بدهم. اگر دست من بود که چیزی تغییر کند، نظر می‌دهم. استقلال برای ایران است و هر تصمیمی گرفته شود اسم تیم استقلال است و با افتخار زیر پرچمش بازی می‌کنیم.

نکونام در واکنش به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه برد یک بر صفر برای او معقول است یا پیروزی با چند گل، گفت: ظاهرا سوالتان را هماهنک کردید(باخنده). از اول فصل به این مسائل عادت داریم. دو تیم با هم بازی می‌کنند و دوست دارم تیمم ببرد، فلسفه من این است.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته