دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 ارديبهشت 1403 - 13:08

مدیرعامل شرکت ملی نفت: ۷۰۰ حلقه چاه در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفته است

مدیرعامل شرکت ملی نفت: ۷۰۰ حلقه چاه در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گرفته است
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تاکید کرد: وارد سرمایه‌گذاری خطر پذیر شدیم و طرح‌های پایلوت گویای آن هستند، زیرا ۷۰۰ حلقه چاه در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دادیم.
کد خبر : 910329

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، محسن خجسته مهر مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران امروز در حاشیه دومین روز از نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در نشست خبری گفت: این نمایشگاه متفاوت از سال‌های گذشته است با توجه به اینکه ۱۵۰۰ شرکت داخلی و ۲۵۰ شرکت خارجی حضور دارند رویدادی با شکوه است

وی ادامه داد: تعاملی که بابت کسب و کار صنعت نفت می‌شود این نمایشگاه را از سال‌های گذشته متفاوت می‌کند. این نمایشگاه محصولات متنوعی مربوط به زنجیره بالا دستی هستند.

توسعه کسب و کار نمود واقعی دارد

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: توسعه کسب و کار نمود واقعی دارد و صنعت کشور پیشران اقتصاد است و ما گفتیم بخش بالا دست کشور مربوط به رشد اقتصادی کشور است و ما سهم چشم گیری در رشد اقتصادی داشته‌ایم.

خجسته مهر تاکید کرد: در سال گذشته ۳۵ میلیارد دلار درآمد ارزی داشتیم و رشد اقتصادی که از مرکز آمار منتشر می‌شود گویای این مسئله است.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به افزایش تولید نفت و گاز خاطر نشان کرد: این حجم از تولید نفت و گاز داریم که عمدتاً در بخش خصوصی است خوشبختانه این فعالیت‌ها توسط جوانان و پیمانکاران است که ۷۰ درصد از تجهیزات توسط سازندگان داخلی است.

خجسته مهر اضافه کرد: خوشبختانه در بخش مهندسی ۱۰۰ درصد داخلی و کالا‌های مورد نیاز ۷۰ درصد داخلی است.

به گفته این مقام مسئول وارد سرمایه‌گذاری خطر پذیر شدیم و طرح‌های پایلوت گویای آن هستند، زیرا ۷۰۰ حلقه چاه در اختیار شرکت‌های دانش بنیان قرار دادیم.

وی ادامه داد: دو برابر شدن حضور شرکت‌های خارجی این پیام دارد که کشور‌های دیگر به صنعت نفت ما اعتماد دارند

مدیر عامل شرکت ملی نفت یاد آور شد: ۷۰ درصد تولید نفت کشور در ابتدای دولت افزایش پیدا کرده است.

۸ مخزن نفت و گاز از کشفیات ما بوده است

خجسته مهر توضیح داد: در بخش اکتشافی ۲.۵ میلیارد در بخش نفت بوده و ۸ مخزن نفت و گاز از کشفیات ما بوده است در بخش تولید ۷۰ درصد تولید را افزایش دادیم و یک روز وقفه در تأمین خوراک پالایشگاه‌ها مشکلی پیش نیامد.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در واکنش به کنار گذاشته شدن ایران از میدان آرش گفت: ما هر میدانی که در سرزمین ایران واقع شده باشد را توسعه می‌دهیم.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته